در طول زمان همواره کتاب بهترین هدیه است. یکی از بهترین کارهایی که امروزه می‌توانیم برای فرزندان خود انجام دهیم تشویق آن‌ها برای مطالعه است. همانطور که در همه ضرب الثمل‌های ملل مختلف اشاره شده که کتاب بهترین دوست و راهنمای انسان است, این گفته بهترین دلیل برای تشویق کودکان به خواندن کتاب است.

خرید کتاب به عنوان هدیه برای کودکان

سلامت نیوز:

در طول زمان همواره کتاب بهترین هدیه است. یکی از بهترین کارهایی که امروزه می‌توانیم برای فرزندان خود انجام دهیم تشویق آن‌ها برای مطالعه است. همانطور که در همه ضرب الثمل‌های ملل مختلف اشاره شده که کتاب بهترین دوست و راهنمای انسان است, این گفته بهترین دلیل برای تشویق کودکان به خواندن کتاب است.

فراموش نکنید هدیه دادن کتاب به کودکان می‌تواند باعث تحریک عشق مادام العمر آنان به مطالعه شود. در ضمن می‌توانید با نوشتن یک جمله قشنگ در صفحه او کتاب، هدیه‌ی خود را ویژه‌تر کنید. چرا که هر کودکی سزاوار است بداند که فرد هدیه دهنده چقدر به او علاقه‌مند است و هر بار که جلد کتابش را باز می‌کند این عشق و توجه به او یادآوری می‌شود.
خرید کتاب به عنوان هدیه برای کودکان

آنچه خرید کتاب به عنوان هدیه برای کودکان را تبدیل به کاری سخت می‌کند تردید در انتخاب آن است. یعنی سخت‌ترین قسمت هدیه‌دادن کتاب به هر کودکی، انتخاب آن کتاب و سفارش کتاب است که کودک قبلاً آن را هدیه نگرفته یا نخوانده است. برای مثال بسیاری از بچه‌ها قبلاً کتاب هری پاتر یا خانه کوچک را خوانده‌اند.پس شما هیچوقت نمی‌خواهید با خریدن و هدیه دادن این کتاب‌ها برای کودکان با این جمله مواجه شوید : "اوه ممنون ، ولی من این کتاب را دارم !"

یک جمله محبت‌آمیز در کتاب هدیه کودک می‌تواند یک پیام ساده از عشق به او باشد. شما می‌توانید در صفحه اول کتاب هدیه خود یک آرزوی ساده و زیبا برای کودک مد نظرتان بنویسید و این‌گونه احساستان را بیان کنید.

گاهی شما فکر می‌کنید که بگذارید کودکان هر کتابی را که به آن علاقه دارند بخوانند برای اینکه فقط مطالعه کنند. در صورتیکه در هنگام خریدن کتاب کودک برای کودکان اید این نکات را مدنظر داشته باشید:

*کتابی بخرید که راحت و قابل فهم باشد

*کتابی بخرید که به یادگیری و رشد  کودکان کمک کند

*موضوع کتاب متناسب با سن کودک باشد

در حقیقت باید بدانیم قرار نیست همه‌ی کتاب‌ها زندگی کودکان را تغییر دهند اما پیدا کردن کتابهایی که کودکان را به حرکت در می‌آورند و آنان را به فکر وا می‌دارند، همچون الماس‌های ارزشمند هستند!


راهنمای خرید کتاب به عنوان هدیه برای کودکان نوپا و نوزادان

شاید تعجب کنید که آیا خرید کتاب به عنوان هدیه برای کودکان نوپا امکان پذیر است ؟ بله, یکی از لذت بخش‌ترین کارها در دنیا این است برای بچه‌هایی که تازه به دنیا آمده‌اند کتاب بخوانیم. این کتاب ها معمولا متن خیلی کمی دارند و بیشتر با تصاویر جذاب برای بچه‌ها صفحه آرایی شده‌اند. کتاب‌های چاپ شده برای نوزادان کتاب‌هایی با قافیه و سرگرم کننده هستند که به کودکان نوپای شما در انتخاب کلمات و ریتم کمک کند.

انتخاب درست خرید کتاب به عنوان هدیه برای کودکان

کتاب‌های تصویری گزینه‌های بسیار مناسبی برای کودکان نوپا و کودکان پیش دبستانی هستند. کتاب‌های مصور به ویژه برای کودکان خردسال بسیار لذت بخش است. باید بدانید که کودکان پیش دبستانی در این سن بیشتر به دنبال کتاب‌های داستانی هستند. در این سنین کتاب یک ابزار سرگرم کننده برای آنان است که از خواندن و دیدن تصاویر خارق العاده آن استقبال می‌کنند. پس خریدن یک کتاب جذاب و خواندن آن برای یک کودک بهترین هدیه‌ای است که می‌توانید به او بدهید.

خوانندگان کتاب در مقطع ابتدایی تمایل دارند کمی کتاب داستانی و علمی بخوانند و هنوز هم دوست دارند از تصاویر جذاب داخل هر کتاب دیدن کنند. برای هدیه دادن کتاب در این سنین ترکیبی از کتاب‌های داستانی با کتاب‌های تصویری پیشنهاد می‌شود.

 

در اینجا می‌خواهیم چند کتاب مناسب جهت هدیه دادن به کودکان 3 تا 15 سال را باهم بشناسیم :

1.کتاب مرد مدادرنگی(the Crayon man)

داستان کتاب این‌گونه شروع می‌شود زمانی‌که دانکن جعبه مداد رنگی خود را برای رنگ آمیزی بیرون می‌آورد، متوجه می‌شود که همه‌ی مداد رنگی‌های او را ترک کرده‌اند! به جای مدادها، دانکن مجموعه‌ای از یادداشت‌های دست نویس از مداد رنگی‌های ناراضی خود را پیدا می‌کند که دلیل شکایات آن‌ها را مشخص می‌کند. موضوع این است, آیا دانکن راه حلی پیدا می‌کند که مداد رنگی‌هایش را راضی کند که به خانه برگردند؟

کتاب کودک

2.کتاب جومانجی ( Jumanji)

هیجان انگیزترین خرید کتاب به عنوان هدیه برای کودکان کتاب جومانجی است. داستان کتاب اینگونه شروع می‌شود که بیش از سی سال پیش، پیتر و جودی برای اولین‌بار بازی را پیدا کردند با این دستورالعمل که پس از شروع بازی، باید آن را تمام کرد یا برای همیشه ادامه خواهد یافت. این کتاب هیجان انگیز از زمان اولین انتشار، جوایز زیادی را دریافت کرده است و در سال 1996، به عنوان اولین داستان سورئال برای تهیه فیلم از آن استفاده شد.

3.کتاب بهترین ژاکت (th bestsweater)

یک کتاب تصویری جذاب درباره یک موش کوچک و ژاکت مورد علاقه او است. روز تولد موش کوچک شده و او برای باز کردن هدیه‌های خود بسیار هیجان زده است. او هدیه‌های بسیار خوبی می‌گیرد، اما بهترین هدیه از نظر او ژاکتی است که مادربزرگش برایش بافته است. او آنقدر ژاکتش را دوست دارد که مدام آن را می‌پوشد, اما هرچه بزرگتر می‌شود، مادربزرگش متوجه می‌شود که باید کاربرد دیگری برای ژاکتش پیدا کند. و اتفاقات حین این داستان برای کودکان 4 تا 8 سال بسیار جالب و سرگرم کننده است.

4.انتخابگر باشکوه شما (your magnificent chooser)

حتی کوچک‌ترین کودکان هم، هر روز گزینه‌هایی برای انتخاب دارند. نویسنده این کتاب, جان اورتبرگ با دعوت از کودکان برای استفاده از توانایی انتخابگر باشکوه خود که خدا به آن‌ها عطا کرده است تا روزانه انتخاب‌های صحیحی داشته باشند، توانایی انتخاب را به طرز عجیبی بیان می‌کند. مطمئن باشید که والدین عاشق خواندن این کتاب برای کودکان خود هستند پس خرید کتاب به عنوان هدیه برای کودکان بسیار مفید است . چون در این کتاب بچه‌ها ضمن یادگیری درسی که در طول زندگی با آن‌ها خواهد ماند، از محتوا و تصاویر آن نیز لذت می‌برند.

5.کتاب اولین صحبت و از دست دادن (SPEAK FIRST AND LOSE)

بیشتر مواقع همه ما از فرزندان خود می‌خواهیم که در اتفاقات لجبازی نکنند، کینه‌ای نداشته باشند و بدانند چه موقع می‌توانند به سازش با محیط اطراف خود برسند. در کتاب صحبت اول و از دست دادن نشان داده می‌شود اگر کودکان نتوانند اختلافات خود را به روشی هوشمندانه و متفکرانه حل کنند، چه اتفاقی می افتد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha