شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۳
کد خبر: 30638
سلامت نیوز :یک متخصص فارماسیوتیکس گفت: عوامل متعددی از جمله نور خورشید و متابولیسم های حاصل از آن سیگار و آلودگی هوا منشا ایجاد چروک بوده و منجر به تشدید چروک های فیزیولوژیک می گردد.
دکتر شهریار ابش زاده متخصص فارماسیوتیکس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه طی دهه اخیر مفاهیم جدیدی توسط پیشگامان صنعت آرایشی و بهداشتی در جهان به طور جدی مطرح و پیگیری شده است گفت: به واسطه این نگرش تعداد زیادی مواد اکتیو جدید برای استفاده در فرآورده های آرایشی و بهداشتی و درماتولوژی طراحی ساخته و روانه بازار شده است.

وی ادامه داد: مولکولار کاسمتیک در واقع به کارگیری دانش و تکنیک های پزشکی ، داروسازی،بیو شیمی در شناخت دقیق فرآورده های طبیعی سلولی و مولکولی بدن انسان سایر موجودات گیاهان و باکتری ها در جهت الگوبرداری در سطح مولکولی و سلولی برای ساخت مواد اکتیو جدید مشابه با قابلیت استفاده در فرآورده های آرایشی و بهداشتی است که بدین وسیله می توان پاسخ های علمی و دقیق تری را برای رفع نیازها و مسائل بهداشتی و آرایشی ارائه نمود.

این متخصص فارماسیوتیکس بااشاره به اینکه معرفی بسیاری از محصولات پروئتینی و پپتیدی در صنعت آرایشی و بهداشتی طی سال های اخیر نتیجه این نوع نگرش و تحقق بوده است اظهار داشت: در مبحث فراورده های ضد چروک نیز پپتیدهای متعددی با الگوبرداری از ساختار مولکولی مواد طبیعی در سطح سلولی ساخته و روانه بازار گردیده که با شناخت دقیق عوامل ایجاد کننده و طبقه بندی انواع چروک ها پاسخ علمی و دقیق تری برای رفع آنها می توان یافت.

ابش زاده با بیان اینکه برخی چروک های ایجاد شده مربوط به حالت صورت و انقباضات طبیعی عضلات صورت بوده و در واقع اولین چروک های مشاهده شده در صورت در سنین پایین خواهد بود تصریح کرد: در صورتی که بتوان به نوعی انقباضات عضلات این ناحیه را کاهش داد و عضله را بیشتر در فاز استراحت نگه داشت می توان عمق چروک و در نهایت خود چروک را از بین برد.

وی با اشاره به اینکه برخی پپتیدها در بسیاری از فرآورده های ضد چروک در داخل و خارج کشور مورد استفاده قرار گرفته اند گفت: به طور طبیعی با گذشت زمان بدن و پوست دچار پیری شده که این مسئله نیز منشا بروز برخی چروک ها است.

وی بیان داشت: عوامل متعددی از جمله نور خورشید و متابولیسم های حاصل از نور خورشید، سیگار و آلودگی هوا نیز منشا ایجاد چروک بوده و منجر به تشدید چروک های فیزیولوژیک می گردد که پاسخ علمی به این نوع چروک ها با پاسخ مربوط به نوع اول چروک ها متفاوت است.

وی افزود: مفهوم پیشگیری در پزشکی و داروسازی کاملا پذیرفته شده و مطالعات سالیان اخیر نیز اهمیت این موضوع را در سلامت پوست و مو و در استفاده از درست و به جای فرآورده های آرایشی و بهداشتی احساس نموده اند.

وی در پایان با بیان اینکه برای درمان چروک های مربوط به سن به دنبال پیشگیری تحریک تولید، جلوگیری از تخریب آنزماتیک محافظت از آفتاب و جمع آوری متابولیسم های خطرناک هستیم خاطر نشان کرد:‌خوشبختانه طی سال های اخیر محصولات مختلفی حاوی پپتیدهای مختلف توسط تولید کنندگان به نام کشورمان روانه بازار گردیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha