وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه‌ای به وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد مبارزه با کرونا نوشت: اگر مراسم عزاداری فاطمیه در چند روز آینده منطبق بر شیوه ‌نامه‌های بهداشتی نباشد، در افزایش بیماری موثر است و از ورود مسافران غیربومی به استان‌های شمالی باید جلوگیری شود.

وزیر بهداشت: از ورود مسافران به استان‌های شمالی باید جلوگیری شود

سلامت نیوز:  وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه‌ای به وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد مبارزه با کرونا نوشت: اگر مراسم عزاداری فاطمیه در چند روز آینده منطبق بر شیوه ‌نامه‌های بهداشتی نباشد، در افزایش بیماری موثر است و از ورود مسافران غیربومی به استان‌های شمالی باید جلوگیری شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، سعید نمکی، روز شنبه در نامه ای به عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد مبارزه با بیماری کرونا، با بیان اینکه چنانچه برگزاری مراسم عزاداری فاطمیه در چند روز آینده منطبق بر شیوه ‌نامه ها و توصیه های همکاران صورت نگیرد، یقیناً در افزایش بیماری نقش موثری خواهد داشت، بر لزوم اتخاذ تمهیدات ویژه و رعایت پروتکل های بهداشتی در برگزاری مراسم عزاداری فاطمیّه و همچنین ممانعت از ورود هرگونه مسافر غیربومی به استان های شمالی تاکید کرد.

وی در این نامه نوشت: ضمن عرض تسلیت سوگواری بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) به استحضار می رساند، دستاورد گرانقیمت کاهش مرگ و میر هموطنان عزیزمان به حدود ۸۰ نفر در روز، در شرایطی که در ۲۴ ساعت گذشته کشورهایی همچون، بریتانیا و آلمان در مجموعه کشورهای اروپایی، موارد مرگ و میر بالاتر از هزار نفر و کشور آمریکا مرگ بالاتر از چهار هزار نفر را تجربه کرده اند، برای دست اندرکاران نظام سلامت، عزیزان همراه، سازمان بسیج مستضعفین و دیگر همگامان در طرح شهید قاسم سلیمانی مایه افتخار و سرافرازی برای جمهوری اسلامی ایران در اوج تحریم های ظالمانه است.

نمکی ادامه داد: مع الوصف، همانگونه که بارها به عرض عزیزان رسانده ام این جانب و همکارانم به شدت نگران خیز جدید بیماری و شروع موج چهارم با ارتفاعی به مراتب بیشتر از امواج قبلی بوده و هستیم. لذا خواهشمند است، دستور فرمایید هر چه سریعتر موارد مشروحه زیر مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وزیر بهداشت تاکید کرد: گرچه عاشقان اهل بیت در همراهی با مدافعان سلامت همواره از پیشگامان رعایت پروتکل های بهداشتی بوده اند، با این وجود اگر برگزاری مراسم عزاداری فاطمیّه در چند روز آینده منطبق بر شیوه ‌نامه ها و توصیه های همکاران صورت نگیرد، یقیناً در افزایش بیماری نقش موثری خواهد داشت. در این زمینه دستور ویژه جناب عالی و انجام تمهیدات لازم، راهگشا خواهد بود.

نمکی افزود: طبق گزارشهای واصله تعداد قابل توجهی از مسافران مبداء کلانشهر تهران و بعضی شهرهای دیگر عازم استان های شمالی هستند، همان گونه که مستحضرید در هفته های گذشته طوفان سنگینی از شدت بیماری در این استان ها به ویژه در استان مازندران را تحمل کرده ایم، لذا ترتیبی اتخاذ فرمایید که از ورود هرگونه مسافر غیر بومی به این استان ها ممانعت شود.

وزیر بهداشت نوشت: امید است همچون گذشته با درایت و حمایت های دلسوزانه آن برادر ارجمند از هرگونه خیز احتمالی مجدد بیماری جلوگیری کنیم.​​

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha