معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه مشکل آلودگی هوا در کلانشهرها موضوعی چند وجهی است، درباره برخی پیشنهادات مبنی بر تعطیلی در شهرهای آلوده، گفت: تعطیلی کامل برای مقابله با آلودگی هوا و کرونا یک راه حل قطعی است؛ اما این شیوه به دلیل فشار اقتصادی و معیشتی عملی نیست.

تعطیلی شهرها علاج آلودگی هوا خواهد شد؟

سلامت نیوز: معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه مشکل آلودگی هوا در کلانشهرها موضوعی چند وجهی است، درباره برخی پیشنهادات مبنی بر تعطیلی در شهرهای آلوده، گفت: تعطیلی کامل برای مقابله با آلودگی هوا و کرونا یک راه حل قطعی است؛ اما این شیوه به دلیل فشار اقتصادی و معیشتی عملی نیست.

به گزارش سلامت نیوز، مهندس محسن فرهادی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره نظارت بازرسان بهداشت محیط بر نحوه فعالیت پالایشگاه‌ها، نیروگاه‌های تولید برق و کارخانه‌هایی که اعلام می‌شود اقدام به سوزاندن مازوت می‌کنند، گفت: در رابطه با استفاده از مازوت وزارت نفت و سازمان محیط زیست به موضوع ورود می‌کنند البته بازرسان بهداشت محیط هم در این زمینه فعال هستند. با توجه به اختیارات وزارت بهداشت تاکنون در خصوص نظارت‌ها مشکل خاصی نداشتیم.

وی افزود: متاسفانه مشکل ما در کلانشهرها پدیده اینورژن است و طبیعتا تقویت زیرساخت ناوگان حمل و نقل عمومی حلال اصلی این مشکل است. این ناوگان حتی برای ایام کرونا هم دارای مشکل است و می‌دانیم که کرونا و آلودگی هوا دو پدیده متضاد یکدیگر هستند، در شرایط آلودگی هوا بهترین کار استفاده از حمل و نقل عمومی است ولی متاسفانه این ترفند را در شرایط فعلی کرونا نمی‌توانیم انجام دهیم زیرا سبب تجمعات و انتقال بیماری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای آلودگی هوا و مقابله با شیوع کرونا راه حل قطعی تعطیلی کامل شهرها است، تاکید کرد: ولی این شیوه اجرایی نیست زیرا کرونا باعث لطمه به اقتصاد شده است‌ و نمی‌توانیم همه جا را تعطیل کنیم و این شیوه عملی نیست‌.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha