شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۸

دو قطبی در مسائل کلان کرونا از آسیب‌هایی است که از ابتدای شیوع کرونا، کشور به آن مبتلاست.

دوگانه خطرناک در بازگشایی مدارس

سلامت نیوز: دو قطبی در مسائل کلان کرونا از آسیب‌هایی است که از ابتدای شیوع کرونا، کشور به آن مبتلاست.

به گزارش سلامت نیوز، روزنامه خراسان در یادداشتی نوشت: «آن طور که مسئولان آموزش و پرورش اعلام کرده‌اند، ظاهرا قرار است از ابتدای بهمن مدارس برای دو مقطع اول و دوم ابتدایی و نیز مدارس کمتر از ۵۰ نفر بازگشایی شود. در عین حال وزیر بهداشت در اظهار نظری صریح می‌گوید با بازگشایی مدارس مخالفیم: «مخالف بازگشایی مدارس هستیم. نگرانیم که دوباره با عادی‌انگاری به تله اردیبهشت و خرداد ماه بیفتیم.»

این دو قطبی در مسائل کلان کرونا از آسیب‌هایی است که از ابتدای شیوع کرونا، کشور به آن مبتلاست. وزیر بهداشت در توضیح مخالفتش با بازگشایی مدارس می‌گوید: «اگر این بار گرفتار شویم، موج و شدت خیز جدید کرونا در کشور شاید بیشتر باشد و نیروهای ما ممکن است توان و انرژی مقابله چندباره با موجی جدید را نداشته باشند.» اما ظاهرا نظر وزیر بهداشت به عنوان نفر اول حوزه بهداشت و درمان کشور و فرمانده اجرایی ستاد ملی کرونا، چندان برای آموزش و پرورش محلی از اعراب ندارد و وزیر آموزش و پرورش ساز دیگری می‌زند: «مطالعات نشان می‌دهد تاثیر تعیین‌کننده‌ای بین بازگشایی و شیوع بیماری وجود ندارد.» همچنین وزیر آموزش و پرورش به این نکته در صحبت‌هایش اشاره کرده است: «در بسیاری از کشورهای دنیا مدارس اولین مکان بود که تعطیل شد و با توسعه آگاهی‌ها و ارزیابی‌ها، به‌تدریج درصدد بازگشایی مدارس خود هستند. امروز این سیاست در کشورهای زیادی حتی با میزان ابتلا و فوت بیش از ما جریان دارد.» این سخن وزیر درباره کشورهای جهان در حالی است که حوزه اروپا از هراس شیوع کرونای انگلیسی همچنان سیاست محدودیت‌های شدید را برای کشورهای خود اتخاذ کرده‌اند. به علاوه طی دو روز گذشته از گونه کرونای برزیلی صحبت می‌شود که خطرناک‌تر از کرونای انگلیسی است. به نظر می‌رسد اغلب کشور این روزها در یک بی‌خیالی به سر می‌برد و با این توهم که کرونا تمام یا ضعیف شده است، اهتمام گذشته بر پروتکل‌های بهداشتی کم‌رنگ شده است.

باید بپذیریم این حرف وزیر بهداشت را که «هرگونه عادی‌پنداری و سهل‌انگاری به دلیل فروکش‌کردن بیماری در استان‌ها موجب بازگشت رفتارهای اجتماعی نادرست و شیوع مجدد بیماری خواهد شد.» بنابراین همه ما چه شهروندان عادی و چه آقای وزیر آموزش و پرورش در این شرایط باید به دیدگاه کارشناسی وزارت بهداشت تمکین کنیم که در شمار مطالبات رهبر انقلاب نیز محسوب می‌شود.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha