دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۶
کد خبر: 306424

یکی از پرتکرار‌ترین سوالات ما در زندگی، این است که چی بپزیم؟ اما امروز می‌خواهیم شما را با سوال پرکاربردتری روبه‌رو کنیم این‌ که در چه زمان‌هایی بهتر است چه مواد غذایی بخوریم تا بدن‌مان سالم بماند.در ادامه به بررسی زمان‌های مهم برای تغذیه خواهیم پرداخت.

در چه زمانی؟ چی بخوریم؟

سلامت نیوز:یکی از پرتکرار‌ترین سوالات ما در زندگی، این است که چی بپزیم؟ اما امروز می‌خواهیم شما را با سوال پرکاربردتری روبه‌رو کنیم این‌ که در چه زمان‌هایی بهتر است چه مواد غذایی بخوریم تا بدن‌مان سالم بماند.در ادامه به بررسی زمان‌های مهم برای تغذیه خواهیم پرداخت. 

نیاز به هوشیاری کامل دارید

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ، گاهی اوقات در طول روز  سطح انرژی شما به شدت افت می‌کند و شما احتیاج دارید در این زمان به علت کار، امتحان یا دیگر مشغله‌ها دارای هوشیاری کامل باشید. اولین چیزی که در این دوران به شما پیشنهاد می‌کنم مصرف کافئین است شما می‌توانید با مصرف  100 گرم شکلات تلخ در این زمان‌ سطح انرژی خود را بالا ببرید ضمن این که کالری اضافی نیز به بدن خود وارد نکنید.دومین پیشنهاد مصرف ویتامین C  است. با نوشیدن یک لیوان آب پرتقال نیز حسابی سرحال می‌شوید و می‌توانید به راحتی به کارهای روزمره خود بپردازید. 

قبل از ورزش

 چند ساعت قبل از ورزش زمان سوخت‌گیری است و هیچ چیز مثل کربوهیدرات‌های سالم نمی‌تواند انرژی لازم برای ورزش را به شما بدهد. شما دو ساعت قبل از شروع فعالیت بدنی لازم است کربوهیدرات‌هایی نظیر:غلات کامل، کورن فلکس، نان جو، برنج قهوه‌ای و ماکارونی مصرف کنید. اما  اگر5تا 10 دقیقه قبل از ورزش گرسنه شدید پیشنهادم به شما خوردن یک موز یا سیب است. 

بعد از ورزش

 یک تا دو ساعت بعد از ورزش شما برای ساخت عضله و برگرداندن انرژی به بدن، احتیاج به پروتئین دارید. تخم مرغ، ماست کم چرب، سبزیجات، مرغ و بوقلمون ازجمله خوراکی هایی  است که می‌توانید در وعده بعد از ورزش خود مصرف کنید. همچنین فراموش نکنید برای جبران آب بدن که در هنگام فعالیت به صورت عرق از دست دادید احتیاج دارید آب بنوشید. 

پوست شفاف می‌خواهید

 تغذیه سالم روی پوست بسیار تاثیر دارد. باید به شما بگویم خوردن غذاهای پرچرب و قندی پوست صورت شما را کدر می‌کند و همچنین ممکن است باعث به وجود آمدن آکنه شود. اگر به ‌دنبال پوست شفاف و صاف هستید به شما مصرف بیشتر سبزیجات تازه، انواع لوبیا، میوه و جو دو سر را پیشنهاد می‌کنم . 

احتیاج به آرامش بیشتری دارید

 اگر در طول روز دچار اضطراب می‌شوید بهتر است در تغذیه خود از موادی استفاده کنید که دارای زینک و امگا3 باشد . موادی چون ماست‌های پروبیوتیک، تخم مرغ و ماهی دارای این مواد معدنی هستند و می‌توانند سطح استرس شما را کاهش دهند .  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha