سلامت نیوز :مدیر كل مركز سلامت محیط و كار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: سالانه 60 هزار نفر در كشور، جان خود را بر اثر استعمال دخانیات از دست می دهند.
 
كاظم ندافی در گفت و گو با ایرنا افزود: همچنین سالانه یك هزار و 740 میلیارد تومان، هزینه استعمال دخانیات در كشور می شود.
وی خاطر نشان كرد، مصرف دخانیات یكی از مهمترین عوامل مرگ و میر در جهان به شمار می رود و اكنون نیز بیش از یك میلیارد نفر در جهان سیگاری هستند كه 84 درصد آنان در كشورهای در حال توسعه زندگی می كنند.
مدیر كل مركز سلامت محیط و كار وزارت بهداشت، میانگین مصرف روزانه سیگار در كشور را در میان مردان بیش از 12 نخ و در زنان بیش از پنج نخ عنوان كرد.
ندافی گفت: در سال های اخیر میزان مصرف سیگار در گروه سنی 15 تا 19 سال از دو درصد به سه درصد افزایش یافته است.
وی افزود: اما براثر تبلیغات در این مدت، درصد غیرسیگاری های مستعد به سیگار از حدود 12 درصد به حدود 9 درصد كاهش یافته است.
مدیر كل مركز سلامت محیط و كار وزارت بهداشت، تدوین شیوه نامه اجرایی صدور مجوز واردات محصولات دخانی، پیگیری ممنوعیت جامع تبلیغ و ترویج محصولات دخانی، تهیه پروتكل درمانی ترك سیگار و برگزاری جلسات مختلف را از جمله اقدام های وزارت بهداشت برای كنترل دخانیات برشمرد.
ندافی در ادامه به مساله خصوصی شدن شركت دخانیات ایران اشاره كرد و گفت: طبق مصوبه هفتمین جلسه ستاد كشوری كنترل دخانیات، خصوصی شدن شركت دخانیات ایران، برای سلامتی مردم مخاطره آمیز و همچنین خلاف قانون است بنابراین از شمولیت قانون خصوصی سازی، مستثنی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha