نایب رئیس انجمن داروسازان ایران، با اشاره به موضوعات پیرامون واکسن فایزر، گفت: سازمان غذا و داروی آمریکا هم می تواند خطا کند.

FDA هم می تواند خطا کند/ واکنش به واکسن فایزر

سلامت نیوز: نایب رئیس انجمن داروسازان ایران، با اشاره به موضوعات پیرامون واکسن فایزر، گفت: سازمان غذا و داروی آمریکا هم می تواند خطا کند.

به گزارش سلامت نیوز، سید علی فاطمی، در گفتگو با مهر، اظهار داشت: در موضوعی مهمی همچون واکسن که با جان انسان ها سر و کار دارد، بحث نباید سیاسی شود.

وی با عنوان این مطلب که هر کشوری صلاح خودش را می داند، گفت: قطعا در استفاده از محصولات دارویی و واکسن های جدید، هر کشوری برای خودش نهاد نظارتی دارد.

نایب رئیس انجمن داروسازان ایران، ادامه داد: روش های کنترل کیفیت و ایمنی و همچنین کارآزمایی بالینی می بایست توسط نهادهای نظارتی در هر کشوری دنبال شود و در کشور ما هم، سازمان غذا و دارو و اداره کل آزمایشگاه های مرجع سلامت، چنین وظیفه ای را بر عهده دارند.

فاطمی در واکنش به اظهاراتی که پیرامون واکسن فایزر مطرح است، گفت: سازمان غذا و داروی آمریکا به عنوان یک مرجع مورد تایید در جهان شناخته می شود و از اعتبار بالایی برخوردار است.

وی در عین حال به این نکته اشاره کرد که FDA هم می تواند خطا کند، افزود: تایید سازمان غذا و داروی آمریکا، صد در صد و مطلق نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha