معاون توسعه، پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: اطلس خودکشی استان‌های کشور شامل آمار، علل و عوامل، نرخ، سن، جنسیت و سایر اطلاعات افرادیکه اقدام به خودکشی کرده‌اند، تدوین می‌شود.

استان‌هایی که بیشترین تعداد خودکشی را دارند

سلامت نیوز: معاون توسعه، پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: اطلس خودکشی استان‌های کشور شامل آمار، علل و عوامل، نرخ، سن، جنسیت و سایر اطلاعات افرادیکه اقدام به خودکشی کرده‌اند، تدوین می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، فاطمه رضوان‌مدنی، افزود: هدف از تدوین این اطلس، جمع‌آوری اطلاعات افراد خودکش با توجه به وضعیت بومی هر منطقه است تا متناسب با آن اقدام‌های پیشگیرانه انجام شود.
به گفته وی، تدوین اطلس خودکشی ویژه ۳۱ استان کشور تا پایان سال به اتمام می‌رسد و اقدام‌های پیشگیرانه برای مقابله و کاهش این آسیب اجتماعی از سال آینده متناسب با اطلس در استان‌های مختلف اجرایی خواهد شد.
معاون توسعه، پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: متولی پیشگیری از خودکشی وزارت بهداشت است و سازمان بهزیستی وظیفه انجام اقدامات پیشگیرانه برای حفظ سلامت اجتماعی از این آسیب را بر عهده دارد.
رضوان‌مدنی با اشاره به مسوولیت اجتماعی که سازمان بهزیستی دارد، افزود: یکی از مهمترین اقدام‌هایی که این سازمان در این زمینه انجام داده، انجام طرح‌های ویژه پیشگیری از خودکشی در پنج استان ایلام، کرمانشاه، همدان، خوزستان و لرستان است که دارای بیشترین آمار خودکشی در کشور هستند.
وی تاکید کرد: در این استان‌ها آموزش‌ها بصورت محله محور توسط گروه‌های خودیار و موسسه‌های مردم‌نهاد به مردم این مناطق ارایه شده است.
معاون توسعه، پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور به منظور بررسی ایجاد مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان، بازدید از مرکز ترک اعتیاد زنان و دیدار با معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام به این استان سفر کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha