مدیر مرکز کارآزمایی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار داشت: تزریق واکسن ایرانی کرونا با نام "کوو ایران برکت" از امروز (۲۹ دی ماه) با تزریق به سه داوطلب دیگر پیگیری شد و تاکنون به ۱۷ داوطلب تزریق انجام شده است.

تزریق واکسن کوو ایران برکت به ۳ داوطلب دیگر انجام شد

سلامت نیوز: مدیر مرکز کارآزمایی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار داشت: تزریق واکسن ایرانی کرونا با نام "کوو ایران برکت" از امروز (۲۹ دی ماه) با تزریق به سه داوطلب دیگر پیگیری شد و تاکنون به ۱۷ داوطلب تزریق انجام شده است.

به گزارش سلامت نیوز ، دکتر حامد حسینی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: در این مرحله مجوز تزریق به هفت داوطلب دیگر را دریافت کرده ایم که امروز به سه داوطلب واکسن زده شده و مابقی هم تا پایان هفته واکسن را دریافت می کنند.

وی ادامه داد: در مرحله چهارم تست انسانی واکسن کرونا، داوطلبان احتمال دریافت دوز پنج میکروگرم، علاوه بر دوز سه میکروگرم یا واکسن نما (پلاسبو) را خواهند داشت. ۱۴ داوطلب اول مطالعه شامل ۱۲ داوطلب دوز سه میکروگرم و ۲ داوطلب پلاسبو بوده اند.

وی به تزریق دوم داوطلب چهارم مطالعه اشاره کرد و بیان داشت: داوطلبان پنجم تا هفتم نیز در روز آینده دوز دوم واکسن را دریافت خواهند کرد.

مدیر مرکز کارآزمایی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار داشت: در مرحله پنجم تست بالینی اولین واکسن ایرانی که هفته آینده در صورت موافقت کمیته پایش داده و ایمنی ادامه می یابد، ۱۴ داوطلب دیگر امکان حضور در مطالعه خواهند یافت.

مدیر مرکز کارآزمایی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران به وضعیت عمومی ۱۴ داوطلب این طرح اشاره کرد و گفت: حال عمومی این افراد خوب است.

حسینی، کل دوره تزریق واکسن داوطلبان اولین مطالعه انسانی فاز یک واکسن ایرانی کرونا را ۲ ماه اعلام کرد و گفت: ۵۶ داوطلب در این مرحله حضور دارند که طی این مدت واکسن به آنها تزریق می شود.

وی یادآور شد: تزریق واکسن به داوطلبان ۲ بار انجام می شود به عبارتی تزریق واکسن به آنان در روزهای صفر و ۱۴ صورت می گیرد.

لازم به ذکر است، اولین تزریق انسانی مرحله اول مطالعات بالینی نخستین واکسن کرونا ساخت محققان ایرانی در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با نام "کُوو ایران برکت" روز سه شنبه (نهم دی ماه) با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، روی داوطلبان انجام شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha