سلامت نیوز : وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی در راستای نظارت بر روند كار اورژانس‌های بیمارستانی و ارتقای كیفیت ارائه خدمات اورژانس‌ها، طی ابلاغ‌های جداگانه‌ای كمیته‌ای 5 نفره را جهت بازرسی ویژه از اورژانس‌ها تعیین كرد.
در پی اعلا برخی نارضایتی‌ها از پذیرش نشدن بیماران بدحال و اورژانسی در تعدادی از مراكز درمانی دولتی دكتر وحید دستجردی طی ابلاغ‌های جداگانه‌ای، دكتر سجاد رضوی، دكتر حمیدرضا رواقی، دكتر غلامرضا معصومی، خانم دكتر جودكی و خانم دكتر باستانی را به عنوان اعضای كمیته 5 نفره بازرسی ویژه از اورژانس‌های بیمارستانی تعیین كرد.
دكتر دستجردی در این ابلاغ، با تاكید بر ضرورت ایجاد امنیت خاطر و فضای روانی مطلوب در بین مردم و ارائه خدمات سلامت به خصوص در بخش‌های اورژانس، نظارت ویژه مستمر و منظم بر روند كار اورژانس‌های بیمارستانی را خواستار شده است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی در این ابلاغ‌ها ضمن اعلام این كه معاونت درمان وظیفه اصلی پی‌گیری ارتقای اورژانس‌های كشور و پیگیری گزارشات ارسالی از اورژانس‌ها را دارد از سایر معاونت‌ها به خصوص معاونت آموزشی خواسته است مساعدت‌های لازم را برای ارتقای اورژانس‌ها انجام دهند.
گفتنی است در پی پذیرش نشدن طلبه ناهی از منكر در چند بیمارستان دولتی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، پس از عیادت از این طلبه در بیمارستان‌ عرفان، دستور پیگیری و نظارت مستمر بر اورژانس‌ها را صادر كرد. وی از معاونت درمان این وزارتخانه خواست تا ضمن ارزیابی مجدد از بیمارستان‌ها، بازدید از بیمارستان‌های با مراجعه بیش از 30 هزار نفر را در دستور كار خود قرار دهد.
دكتر دستجردی همچنین از معاونت آموزشی خواسته است كه با ابلاغ بخشنامه‌ای، پذیرش از بیماران بدحال در اولویت بیمارستان‌ها قرار گیرد و هیچ دستیاری حق پذیرش نكردن بیمار یا مصدوم بدحال را نداشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha