یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

هوا سردتر می‌شود / احتمال وقوع کولاک و بهمن در مناطق کوهستانی

سلامت نیوز:یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،امین حسین نقشینه در خصوص آخرین وضعیت آب‌وهوایی چند روز آینده کشور گفت: امروز برای آذربایجان‌های غربی و شرقی، اردبیل، غرب کردستان و به طور کلی شمال غرب کشور بارش برف و باران گاهی همراه با تندباد‌های موقتی شدید پیش‌بینی می‌شود.و مازندران بارش‌ها افزایش پیدا می‌کند.

این کارشناس سازمان هواشناسی متذکر شد: برای روز چهارشنبه نسبت به بارش برف، کولاک، مه گرفتگی، کاهش دید، باد شدید و احتمال وقوع بهمن در استان‌های استان‌های اردبیل، کرمانشاه، گیلان، نیمه شمالی آذربایجان شرقی، نیمه جنوبی آذربایجان غربی و نیمه غربی کردستان هشدار سطح نارنجی صادر کردیم.


نقشینه اظهار کرد: پنجشنبه برای گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی، شمال تهران، البرز و قزوین بارش برف، کولاک، کاهش دید، لغزندگی، اختلال در تردد جاده‌ای و احتمال وقوع بهمن در ارتفاعات وجود دارد و توصیه می‌شود همه افراد از سفر‌های غیر ضروری به مناطق و جاده‌های کوهستانی این استان‌ها و همچنین فعالیت‌های کوهنوردی اجتناب کنند و تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.


وی افزود: برای مناطق شرق و شمال شرق کشور ۱۵ تا ۲۰ درجه و برای شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و سواحل شمالی ۱۰ تا ۱۵ درجه کاهش دما و همچنین برای مرکز، غرب و بخش‌هایی از جنوب و جنوب غرب ۶ تا ۱۰ درجه کاهش دما تا آخر هفته پیش‌بینی می‌شود.


این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه از امروز تا آخر هفته دریای خزر، خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج و متلاطم هستند، توضیح داد: سرعت وزش باد روز پنجشنبه در سطح کشور افزایش می‌یابد و برای نوار شرقی و مرکز کشور وقوع تند باد‌های شدید پیش‌بینی می‌شود.


نقشینه با اشاره به اینکه بارش‌ها تا روز جمعه در مناطق شرقی کشور تداوم می‌یابد و این سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود، بیان کرد: امروز برای تهران آسمانی صاف پیش‌بینی می‌شود و فردا شب این شهر با افزایش باد و بارش پراکنده برف و باران همراه است و پنجشنبه آسمانی ابری دارد.


وی با بیان اینکه روز جمعه برای پایتخت آسمانی صاف و هوای سرد پیش‌بینی می‌شود، اضافه کرد: بشینه دمای امروز تهران ۱۲، فردا ۱۴ و پنجشنبه ۶ است و جمعه می‌تواند به ۴ درجه برسد و کمینه دمای مهرآباد امروز به ۷ درجه رسیده‌است و پیش‌بینی می‌شود فردا صبح به ۳ درجه برسد و برای پس فردا ۳ درجه زیر صفر پیش‌بینی شده‌است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha