شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۳
کد خبر: 30652
سلامت نیوز :كارشناسان كنترل استعمال دخانیات هشدار دادند سیگارهای الكترونیكی ممكن است پیش از این كه برای كاربران مفید باشند جان آنها را به خطر بیندازند.

به گزارش ایسنا، این كارشناسان می‌گویند سیگارهای الكترونیكی در واقع سیستم‌های ظالمانه تحویل دارو برای نیكوتین تصفیه شده هستند و می‌توانند در ازای مزایای محدود برای مصرف كنندگان خطرات بیشتری داشته باشند.

سیگارهای الكترونیكی طوری ساخته ‌شده‌اند كه از نظر اندازه و ظاهر شبیه به سیگارهای واقعی هستند اما به هیچ وجه حاوی تنباكو نیستند بلكه اساسا سیگار نیستند. آنها در واقع ابزار تحویل دهنده نیكوتین تصفیه شده هستند.

سازمان غذا و داروی آمریكا پیش‌تر اعلام كرده بود كه برای سیگار الكترونیكی قوانین مشابه با «محصولات دخانیاتی» را به جای قوانین مرتبط با «ابزار تحویل دارو» تنظیم خواهد كرد. این اقدام در پی واكنش دادگاه‌های فدرال امریكا صورت گرفت كه اعلام كردند این سازمان نباید قوانین مرتبط با «ابزار تحویل دارو» را برای سیگار الكترونیك تنظیم كند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این دادگاه‌ها تاكید كردند كه طبق قانون 2009 كنترل دخانیات و پیشگیری استعمال از سیگار در خانواده (FSPTCA)، سازمان غذا و داروی آمریكا باید برای هر محصول حاوی نیكوتین حاصل از تنباكو قوانین مشابه «محصولات دخانیاتی» را وضع كند تا از این طریق از بهداشت عمومی بیشتر محافظت بعمل آید. این اقدام مانع می‌شود كه تولیدكنندگان به فروش محصولات حاوی نیكوتین تصفیه شده و خطرناك به طور مستقیم به مصرف كنندگان مبادرت ورزند.

این گزارش كه حاصل تلاش متخصصان مركز پزشكی دانشگاه جورج تاون است در مجله طب نیوانگلند منتشر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha