معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت گفت: با جذب پرستارهای جدید در آزمون استخدامی بهمن ماه، نسبت پرستار به تختهای فعال بیمارستانی از ۹دهم به ازای هر تخت به یک و یک دهم(۱/۱) افزایش پیدا می کند که نشانگر رشد نزدیک به۲۰درصدی نسبت پرستار به تخت های فعال بیمارستانی است.

۲۲۰هزار داوطلبِ آزمون استخدامی بهمن وزارت بهداشت

سلامت نیوز:معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت گفت: با جذب پرستارهای جدید در آزمون استخدامی بهمن ماه، نسبت پرستار به تختهای فعال بیمارستانی از ۹دهم به ازای هر تخت به یک و یک دهم(۱/۱) افزایش پیدا می کند که نشانگر رشد نزدیک به۲۰درصدی نسبت پرستار به تخت های فعال بیمارستانی است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از وبدا، سیدکامل تقوی نژاد در دیدار با رییس کل و اعضای هیات مدیره نظام پرستاری کشور گفت: اعتقاد دارم باید توجه ویژه ای به نیروی انسانی در وزارت بهداشت و دانشگاه های عوم پزشکی شود و اگر آنها دغدغه های معیشتی کمتری داشته باشند؛ اولین بازخورد و نتایج خوب آن، متوجه مردم می شود.


وی با اشاره به اعلام قدردانی سازمان نظام پرستاری و مجموعه همکاران حوزه سلامت کشور درباره فعالیت های صورت گرفته درباره حمایت از نیروی انسانی دانشگاه های علوم پزشکی، افزود: اعلام رضایت و قدرشناسی از مجموعه فعالیت های صورت گرفته وزارت بهداشت برای مدافعان سلامت و کادر بهداشت و درمان باعث می شود که همکاران ما همچنان با پشتکار و تلاش بیشتر، این راه را ادامه دهند.


رشد حدود ۲۰ درصدی نسبت پرستار به تخت بیمارستانی با استخدام های جدید
تقوی نژاد در ادامه به فعالیت های صورت گرفته معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت در حوزه پرستاری اشاره کرد و گفت: در این دو سال تلاش کردیم نسبت پرستار به تخت در بیمارستان های کشور افزایش پیدا کند، به گونه ای که با جذب پرستارهای جدید در آزمون استخدامی بهمن ماه، این رقم از ۹دهم(۹/) به ازای هر تخت به یک و یک دهم(۱/۱) افزایش پیدا می کند که نشانگر رشد نزدیک به۲۰درصدی نسبت پرستار به تخت های فعال بیمارستانی است.


۲۲۰هزار داوطلب برای ازمون استخدامی بهمن وزارت بهداشت
شانس قبولی یک نفر از هر ۵.۵ نفر
معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت، با اشاره به ثبت نام ۲۲۰هزار داوطلب برای آزمون استخدامی بهمن ماه وزارت بهداشت، افزود: با توجه به تعداد بالای پذیرفته شدگان در این آزمون، از هر  ۵ و نیم نفر، یک نفر شانس قبولی در آزمون استخدامی را خواهد داشت.


امتیاز ویژه برای پرستاران فعال در بخش کرونا در استخدامهای جدید
تقوی نژاد، امتیاز در نظر گرفته شده برای همکاران درگیر مستقیم با ویروس کرونا، را نیز یادآور شد و گفت: این امتیاز می تواند فرصت مناسبی برای تبدیل وضعیت پرستاران شاغل در این بخش ها و قدردانی از تلاش ها و از خودگذشتگی آنها و سایر همکاران درگیر با ویروس کرونا باشد.


شش و نیم برابر شدن درآمد گروه پرستاری طی ۷ سال
وی با تاکید بر اینکه ازسال ۹۲ تاکنون، درآمد گروه پرستاری ۶و نیم برابر شده است و این در حالی است که شاخص قیمت مصرف کننده، افزایش ۴برابری داشته است، عنوان کرد: میزان افزایش احکام حقوق گروه پرستاری به نسبت سایر گروه ها بیشتر بوده است، به گونه ای که رشد حقوق پرستاران به نسبت پزشکان، رقم ۱۴واحد درصد را نشان می دهد.


تقوی نژاد اشاره ای نیز به تلاش های صورت گرفته وزارت بهداشت برای پرداخت معوقات و کارانه پرستاران و کادر بهداشت و درمان نمود و افزود: در سفر به یکی از شهرستان های محروم کشور به ما اعلام شد که ۲۴ ماه پزشکان و پرستاران بیمارستان کارانه عقب افتاده دارند، اما با تلاش هایی که صورت گرفت هم اکنون کارانه آنها تا پایان آبان ماه تسویه شده است.


معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت، اظهار داشت: تاکنون ۱۱هزار و ۲۰۰میلیارد تومان برای جبران بخش سلامت و خدمات کارکنان به دانشگاه های علوم پزشکی کشور پرداخت شده است.


در پایان این نشست اعضای هیات مدیره سازمان نظام پزشکی کشور با اهدای لوح تقدیری از خدمات سیدکامل تقوی نژاد معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت تقدیر کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha