مردی که متهم است با آتش‌زدن خانه همسایه پسربچه‌ای پنج‌ساله را به قتل رسانده، در حالی در بازداشت به‌سر می‌برد که پرونده‌اش به‌زودی تکمیل می‌شود و او باید پای میز محاکمه برود.

کودک 5‌ ساله، قربانی توهم شیشه‌ای همسایه

سلامت نیوز: مردی که متهم است با آتش‌زدن خانه همسایه پسربچه‌ای پنج‌ساله را به قتل رسانده، در حالی در بازداشت به‌سر می‌برد که پرونده‌اش به‌زودی تکمیل می‌شود و او باید پای میز محاکمه برود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه شرق، رسیدگی به این پرونده زمانی توسط پلیس و دادسرای استان فارس آغاز شد که اهالی ساختمانی متوجه آتش‌گرفتن یکی از واحدها شدند و بلافاصله آتش‌نشانی را باخبر کردند. وقتی آتش‌نشانان به محل رسیدند، عملیات اطفای حریق را آغاز کردند و جسم نیمه‌جان پسری خردسال را که میان شعله‌ها گیر افتاده بود، از ساختمان بیرون آوردند.

این کودک به بیمارستان منتقل شد اما شدت سوختگی به‌حدی بود که ساعاتی بعد جانش را از دست داد. به‌این‌ترتیب پلیس از واقعه اطلاع یافت و تحقیقات خود را شروع کرد. بررسی‌های مقدماتی کارشناسان آتش‌نشانی حاکی از آن بود که حریق مرگ‌بار به عمد ایجاد شده است.

درحالی‌که پرونده مرگ پسر خردسال رنگ‌وبوی جنایی گرفته بود، مأموران به تحقیق از همسایه‌ها پرداختند. یکی از آنها گفت: من مردی به نام حسام را که همسایه ما است، دیدم که زمان وقوع حادثه به‌سرعت ساختمان را ترک کرد. رفتار او مشکوک بود.

کارآگاهان در ادامه تحقیقات پی بردند حسام از مدت‌ها قبل با خانواده مقتول اختلاف داشت و پیش از این مزاحمت‌هایی برای آنها ایجاد کرده بود. این‌گونه بود که تلاش‌ها برای دستگیری مرد مظنون آغاز و او خیلی زود بازداشت شد.

متهم وقتی پشت میز بازجویی نشست به آتش‌افروزی اعتراف کرد و گفت: من از سال‌ها قبل با همسایه اختلاف داشتم و در این مدت چند بار به خانه آنها خسارت زده بودم. روز حادثه نیز همین کار را انجام دادم اما قصد قتل نداشتم.

متهم ادامه داد: به ماده مخدر شیشه معتاد هستم. روز حادثه مقداری مواد مصرف کردم و بعد از حالت عادی خارج شدم. دچار توهم شده بودم و رفتارم دست خودم نبود. در آن شرایط به فکرم رسید به خانه همسایه‌مان خسارت بزنم و این‌طوری از آنها انتقام بگیرم، به همین دلیل خانه را به آتش کشیدم و فرار کردم، اما نمی‌دانستم پسربچه در منزل است و نمی‌خواستم بلایی سر او بیاورم. در آن لحظات اصلا نمی‌توانستم درست فکر کنم و تصمیم بگیرم و انگار در دنیای دیگری بودم. متهم بعد از اعتراف به جرمش بازداشت شد و پرونده اتهامی او به‌زودی بعد از طی مراحل قانونی به دادگاه ارجاع می‌شود تا او پای میز محاکمه برود. این در حالی است که اولیای‌دم مقتول خواستار قصاص مرد معتاد شده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha