این روزها بیشتر شاهد پدربزرگ و مادربزرگ هایی هستیم که روز را با نوه های خود سپری می کنند تا فرزند و همسرش از محل کار بازگردند، برای همین لازم است که این پرستاران دلسوز نکاتی برای تربیت نوه خود بدانند.

نکات مهمی که پدربزرگ و مادربزرگ ها برای تربیت نوه ها باید بدانند

سلامت نیوز:این روزها بیشتر شاهد پدربزرگ و مادربزرگ هایی هستیم که روز را با نوه های خود سپری می کنند تا فرزند و همسرش از محل کار بازگردند، برای همین لازم است که این پرستاران دلسوز نکاتی برای تربیت نوه خود بدانند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شادمان، با تغییر شرایط اقتصادی و سبک زندگی، اینروزها مادر و پدر مجبور هستند همزمان با هم سرکا بروند و در این میان وظیفه تربیت و نگهداری کودک بر عهده پدربزرگ و مادربزرگ است.کسانیکه علاقه زیادی به نوه خود دارند و حالاباید نثش پرستار را هم برای نوه خود ایفا کنند.

چالش های پدربزرگ و مادربزرگ در تربیت نوه ها

به عنوان پدربزرگ و مادربزرگ، ما معمولاً این مزیت را داریم که با نوه های خود در سطحی ارتباط برقرار کنیم که یک بار از مسئولیت های روزمره والدین برداشته شود.برای بسیاری از ما پدربزرگ و مادربزرگ به معنای یک تعطیلات آخر هفته هر چند وقت یکبار و یک تعطیلات تابستانی بوده اما وقتی شرایط زندگی تغییر می کند اغلب مسئولیت تمام یا نیمه وقت نوه های بر عهده پدربزرگ و مادربزرگ قرار می گیرد.اکنون با تغییر شرایط، رابطه سنتی پدربزرگ و مادربزرگ با نوه از بینرفته و وارد رابطه ای فراتر می شوند، رابطه ای به معنای کنار گذاشتن اوقات فراغت، سفر و بسیاری از جنبه های دیگر استقلال پدربزرگ ومادربزرگ.در مقابل پدربزرگ و مادربزرگ یک بار دیگر مسئولیت نگهداری روزمره یک خانه، برنامه ها، وعده های غذایی، مشق شب و ... را به عهده می گیرند.بزرگ كردن نوه ها گرچه چالش برانگیز است، اما می تواند مزایای بسیاری هم برای پدربزرگ و مادربزرگ داشته باشد. ممکن است مجبور باشید با نوزادان دارای کولیک یا نوجوانان بدخلق کنار بیایید، اما ارتباط بسیار بیشتری با دنیای نوه خود از جمله مدرسه و فعالیتهای اوقات فراغت آنها برقرار کرده و از تنهایی خارج می شوید.همچنین ممکن است خودتان را در حالی ببینیدکه عملا سالها به عقب برگشته اید و با همراهی مداوم افراد بسیار جوان تر، دوباره جوان شوید. 


تعارف با فرزند را کنار بگذارید

چشم انداز پرورش نوه ها مطمئناً باعث تحریک طیف وسیعی از احساسات خواهد شد. احساسات مثبت مانند عشقی که نسبت به نوه های خود احساس می کنید، لذت دیدن یادگیری و رشد آنها و آسودگی خاطر در ایجاد یک محیط پایدار به راحتی قابل تصدیق است.اما اینکه بتوانید تمام احساسات خود را قبول کنید و آنها را سرکوب نکنید مهم است. کاملاً طبیعی است که در زمانی که انتظار داشتید از مسئولیت هایتان کاسته شود، و مدتی را به استراحت بپردازید، نگهداری از نوه ها شاید ناخوشایند باشد اما به این معنی نیست که شما نوه هایتان را دوست ندارید.فقط احساس می کنید که مدتی باید استراحت کنید و این حقشماست. بنابر این در تعارف با فرزندتان، نگهداری نوه را به دوش نکشید. 


مراقب خود باشید

احتمالاً انتظار نداشتید در این مرحله از زندگی خود بار دیگر بچه پرورش دهید. در بعضی مواقع تقاضای جسمی، عاطفی و مالی ممکن است طاقت فرسا باشد. به همین دلیل از مهم این است که از خود مراقبت کرده و پشتیبانی مورد نیاز خود را بدست آورید.هنگامی که شما مشغول براورده کردن خواسته های روزمره نوه ها هستید، از خود و سلامت خود غافل می شوید که نباید به هیچ وجه این اتفاق رخ دهد.به یاد داشته باشید که اگر مراقب سلامتی خود نباشید، نمی توانید از نوه های خود مراقبت کنید. خوردن وعده های غذایی مغذی، ورزش منظم و خواب کافی را در اولویت قرار دهید.

از نوه ها کمک بگیرید

خوب است که به نوه های خود تکیه کنید و از آنها کمک بگیرید. بچه ها باهوش تر و تواناتر از آن چیزی هستند که ما فکر میکنیم. حتی کودکان خردسال نیز می توانند به دنبال خودشان بروند و در خانه کمک کنند.

فراهم کردن شرایط برای نوه ها در منزل

نوه های شما ممکن است از جدا شدن از والدینشان ابراز ناراحتی کرده و مایل به بازگشت به خانه خودشان باشند، حتی اگر بچه ها به اندازه کافی بزرگ شده باشند و درک کنند که در کنار شما بهتر هستند، باز هم دلتنگ پدر و مادر خود می شوند و با احساس رها شدن دست و پنجه نرم می کنند.آنها ممکن است با رفتار پرخاشگرانه یا نامناسب واکنش نشان دهند و از شما دوری کنند اما این رفتار نباید شما را دلسرد کند چرا که آنها به زودی به زندگی با شما وابسته می شوند و احساس نزدیکی با شما پیدا می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha