یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

دمای هوا در بیشتر نقاط کشور کاهش می‌یابد / بارش برف و باران در ۱۵ استان

سلامت نیوز: یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان، فریبا گودرزی در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز برای استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، زنجان، شمال وشرق خوزستان، شمال غرب چهارمحال و بختیاری، همدان و مرکزی بارش برف و باران پیش‌بینی می‌شود.


وی ضمن اشاره به اینکه بعد از ظهر امروز با ریزش هوای سرد بارش‌ها در گیلان و مازندران هم آغاز می‌شود، ادامه داد: اوایل شب استان‌های تهران و البرز با بارش پراکنده باران مواجه هستند.


این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه فردا گستره بارش‌ها کل دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق و شرق سواحل و همچنین برخی مناطق مرکزی را در بر می‌گیرد، افزود: از بعد از ظهر فردا بارش‌ها در نوار غربی کاهش پیدا می‌کند.


گودرزی با اشاره به اینکه روز جمعه در مناطق شمال شرق کشور بارش پراکنده برف و باران رخ می‌دهد و این سامانه بارشی به تدریج از کشور خارج می‌شود، اظهار کرد: از امروز تا روز جمعه بیشتر مناطق کشور به طور محسوس با کاهش دما مواجه هستند.


وی توضیح داد: شمال شرق و شرق بیشترین سرما را دارند و با کاهش دمای ۱۵ تا ۲۰ درجه‌ای مواجه هستند و هوای مناطق شمال غرب کشور، دامنه‌های جنوبی البرز و سواحل دریای خزر ۱۰ تا ۱۵ درجه سرد می‌شود و همچنین غرب، جنوب غرب و جنوب کشور ۶ تا ۱۰ درجه کاهش دما دارند.


این کارشناس هواشناسی به بیان اینکه سرمای هوا تا روز جمعه تداوم دارد، گفت: دریای خزر، خلیج فارس و دریای عمان امروز و فردا مواج متلاطم هستند و برای فردا در سطح کشور و به ویژه مناطق شرقی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.


وی در خصوص آخرین وضعیت آب وهوایی پایتخت گفت: تهران از بعد امروز با افزایش ابر همراه است و احتمالا امشب در ارتفاعات آن بارش پراکنده رخ می‌دهد و بیشینه دمای آن ۱۳ درجه سانتی‌گراد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha