سخنگوی وزارت بهداشت گفت: اگر واکسیناسیون علیه کرونا به موقع انجام شود و همچنین واکسن داخلی نیز در سال آینده به واکسیناسیون اضافه شود و با تداوم رعایت پروتکل‌ها، می‌توان به تابستان آرام در سال آینده خوش‌بین باشیم.

می‌توان به تابستان آرام در سال آینده خوش‌بین باشیم

سلامت نیوز:سخنگوی وزارت بهداشت گفت: اگر واکسیناسیون علیه کرونا به موقع انجام شود و همچنین واکسن داخلی نیز در سال آینده به واکسیناسیون اضافه شود و با تداوم رعایت پروتکل‌ها، می‌توان به تابستان آرام در سال آینده خوش‌بین باشیم.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا،«سیما سادات لاری» سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به وضعیت شیوع کرونا و احتمال خطر کرونای انگلیسی، بیان کرد: در حال حاضر وضعیت ابتلا، بستری و فوت به علت کووید ۱۹ در کشور به نسبت چند ماه گذشته ثبات بیشتری دارد که این موضوع را می‌توان ناشی از رفتار اجتماعی مردم و مسئولان دانست.


وی ادامه داد: در عین حال شرایط ابتلا و بستری و فوت به علت کرونا در کشورهای اروپایی و آمریکا در بیشترین حالت قرار دارد که این موضوع می‌تواند به علت شیوع ویروس جهش یافته کرونا در این کشورها و همچنین سرمای هوا و رعایت کمتر پروتکل‌های بهداشتی یا فاصله گذاری باشد.


لاری افزود: هر چقدر میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور بیشتر باشد و مردم و مسئولان همانند دو ماه اخیر همکاری مناسبی داشته باشند، مدیریت و کنترل بیماری کووید ۱۹ با قدرت بیشتری انجام می‌شود و عادی‌انگاری شرایط می‌تواند، خطرناک‌ترین اتفاق در زمینه ویروس کرونا تلقی شود.


سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: در عین حال همان طور که در تمام حدود یک سال اخیر مشاهده کردیم، رفتار ویروس کرونا کاملا غیرقابل پیش‌بینی است، بنابراین مهم‌ترین موضوع در زمینه کووید ۱۹، رعایت موارد بهداشتی و جدی گرفتن شیوع این ویروس است.


وی گفت: همچنین جهش ویروس کرونا در هر کشور یا انتقال نوع جهش یافته این ویروس به سایر نقاط امری اجتناب ناپذیر است و تنها راه چاره برای پیشگیری از آن، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری است.


لاری در پاسخ به این سوال که آیا تابستان آرامی خواهیم داشت؟ افزود: تمام تلاش دولت و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این است که واکسیناسیون علیه کووید ۱۹ تا قبل از پایان سال جاری حداقل در گروه‌های پرخطر و اولویت‌هایی مثل کادر بهداشت و درمان انجام شود و در حال حاضر مهم‌ترین نگرانی ما، برخی سفرهای انجام شده در روزهای اخیر به مناطق جنوبی و شمالی کشور است و بنابراین اگر مردم همکاری نکنند و فکر کنند که شرایط عادی شده و می‌توانند به سفر بروند، وضعیت خوبی در ماه‌های بعد نخواهیم داشت.


وی بیان کرد: اگر واکسیناسیون علیه این بیماری به موقع انجام و طبق برنامه‌ریزی ۲۰ درصد، تا پایان سال انجام شود، همچنین واکسن داخلی نیز در سال آینده برای واکسیناسیون اضافه شود و اگر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حد بالا و مناسب باشد، می‌توان به تابستان آرام خوش‌بین باشیم.


لاری با اشاره به همراهی علما و مراجع در رعایت پروتکل‌ها و تاثیر کلی آن در جامعه، بیان کرد: همه‌ی علما و مراجع و به خصوص مقام معظم رهبری از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور تاکنون همکاری بسیار مناسبی با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی داشته‌اند، مقام معظم رهبری به عنوان یک الگو بارها ثابت کردند که اهمیت ویژه‌ای برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک قائل هستند و حتی این موارد را بارها به مسئولان تذکر داده‌اند.


وی گفت: همراهی علما و مراجع در رعایت موارد بهداشتی و استفاده از ماسک توانست موجب همراهی بیشتر جامعه شود و بخشی از این فرهنگ‌سازی‌ها از طرف علما و مراجع و همچنین بخشی توسط رسانه‌ها اتفاق افتاده است، به هر حال همه جوامع با شیوع ویروس کرونا مجبور به تغییر سبک زندگی شدند و این تغییر باید به سرعت اتفاق می‌افتاد و نیازمند فرهنگ‌سازی بود که این همراهی‌ها موجب تسریع فرهنگ سازی شد و جای تشکر و قدردانی دارد و امیدواریم این همراهی از طرف علما با کادر بهداشت و درمان به بهترین شکل ادامه پیدا کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha