سلامت نیوز : كارشناسان شورای سرطان در استرالیا در یك بیانیه جدید هشدار دادند هر میزان مصرف الكل می‌تواند خطر ابتلا به سرطان را در پی داشته باشد.

به گزارش ایسنا، این كارشناسان تاكید كردند نوشیدنی‌های حاوی الكل و اتانول برای انسانها سرطان‌ زا هستند و هیچ مدرك ثابت شده پزشكی وجود ندارد كه تایید كند مصرف این قبیل نوشیدنی‌ها برای انسان سود دارد.

در این بیانیه آمده است: دلایل و مدارك قانع كننده‌ای وجود دارد كه تایید می‌كنند الكل عامل بروز سرطان‌های دهان، مری، حنجره و روده در مردان و نیز سرطان سینه در زنان است. این خبر قطعا برای افرادی كه به اشتباه تصور می‌كنند مصرف تفریحی این نوشیدنی‌ها برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی سودمند است خبر ناخوشایندی است.

به گزارش روزنامه سیدنی مورنینگ هرالد، این شورا همچنین تاكید كرد مصرف الكل بیش از 200 سال است كه در فرهنگ مردم استرالیا غالب شده در حالی كه عامل مهم بروز بیماری‌ها، آسیب‌ها و مرگ و میر است. مصرف كوتاه مدت آن بدن را مسموم می‌كند و مصرف طولانی مدت آن موجب بروز مشكلات و بیماریهای مزمن می‌شود. بنابراین تنها راه كاهش خطر ابتلا به سرطان پرهیز از مصرف این نوشابه‌ها است.

این گزارش در مجله پزشكی استرالیا منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha