اصولاً هر خانمی در آرایش سبک خاص خود را دارد. اما اگر بخواهیم یک تقسیم بندی کلی درباره سبک های آرایش داشته باشیم، باید بگوییم انتخاب میان آرایش صورت لایت، آرایش غلیظ و صورتی بدون آرایش است. تا حدودی می توان گفت این انتخاب در درجه اول به سلیقه فرد و سپس به موقعیت اجتماعی او بستگی دارد. اما آن چه که محققان طی یک مطالعه جالب دریافتند، جذابیت بیشتر آرایش صورت ملایم از دید شرکت کنندگان در این تحقیق بود. طبق این بررسی، آرایش ساده صورت برخلاف آرایش غلیظ، ذهنیت مثبتی را در ذهن شرکت کنندگان ایجاد کرده بود.

آرایش ملایم یا غلیظ، انتخاب شما کدام است؟

سلامت نیوز:اصولاً هر خانمی در آرایش سبک خاص خود را دارد. اما اگر بخواهیم یک تقسیم بندی کلی درباره سبک های آرایش داشته باشیم، باید بگوییم انتخاب میان آرایش صورت لایت، آرایش غلیظ و صورتی بدون آرایش است. تا حدودی می توان گفت این انتخاب در درجه اول به سلیقه فرد و سپس به موقعیت اجتماعی او بستگی دارد. اما آن چه که محققان طی یک مطالعه جالب دریافتند، جذابیت بیشتر آرایش صورت ملایم از دید شرکت کنندگان در این تحقیق بود. طبق این بررسی، آرایش ساده صورت برخلاف آرایش غلیظ، ذهنیت مثبتی را در ذهن شرکت کنندگان ایجاد کرده بود.


اما فکر می کنید دلیل محبوبیت میکاپ ساده چیست؟ آیا با مراحل یک آرایش ساده آشنا هستید؟ به نظر شما چه نوع لوازم آرایشی مناسب این سبک آرایشی است؟


همراه با این مقاله  به جواب تمامی این سؤالات خواهید رسید!

آشنایی با آرایش لایت یا اروپایی

احتمالاً این روزها نام آرایش لایت یا همان آرایش اروپایی را زیاد می شنوید. این به دلیل جذابیت بیش از حد این سبک مدرن و خاص بین خانم هاست. اما فکر می کنید علت نام گذاری این سبک چیست؟


آوردن واژه لایت (LIGHT) به معنای روشن، در کنار آرایش، در واقع به معنی آرایشی با استفاده از رنگ های ملایم و روشن است. در این سبک، شما اثری از رنگ های جیغ و تیره نخواهید دید. آن چه که بعد از میکاپ می بینید صورتی کاملاً طبیعی و یا به اصطلاح نچرال و ساده است. در حقیقت این سبک آرایش راهی برای تقویت حالت طبیعی صورت خود شماست. بدون آن که تغییر واضحی در اجزاء چهره شما ایجاد کند.


برخلاف تصور بسیاری از خانم ها، آرایش ملایم صرفاً به معنای استفاده کمتر از لوازم آرایشی نیست. شما در یک آرایش ساده هم می توانید از انواع و اقسام لوازم آرایشی نظیر پرایمر، کرم پودر، رژگونه، کانسیلر و یا حتی ریمل و خط چشم استفاده کنید. اما خوب قطعاً برای یک میکاپ ملایم شما از یک خط چشم بیش از حد پهن و یا دنباله دار استفاده نخواهید کرد!


به عبارتی آن چه که این سبک را از یک آرایش غلیظ متمایز می کند، تنها رنگ لوازم به کار رفته در این آرایش است. جدا از جشن ها و مناسبت ها که شما می توانید هر سبک آرایشی را بنا به سلیقه خود انتخاب کنید، اما شاید زمانی که قصد رفتن به محل کار و یا حتی دانشگاه را دارید یک آرایش غلیظ خیلی انتخاب مناسبی برای شما نباشد. اینجاست که شما نیاز به یک آرایش سبک و ساده دارید. اما چطور؟

مراحل انجام یک آرایش ملایم صورت

قبل از هر چیز به یاد داشته باشید چه یک آرایش ساده و ملایم می خواهید چه غلیظ و پر رنگ، در هر صورت باید کار خود را با یک پوست تمیز و البته مرطوب آغاز کنید. پس اولین قدم شستن کامل صورت و سپس  انتخاب یک مرطوب کننده مناسب و یا حتی کرم ضد آفتاب مناسب با پوستتان است. این می تواند به عنوان یک زیرساز و یا پایه برای آرایش شما محسوب شود. حالا نوبت به انتخاب یک کرم پودر متناسب با رنگ پوست شماست. برای یک آرایش ملایم سعی کنید کرم پودری با تناژ رنگی نزدیک به پوست خود انتخاب کنید. حالا با استفاده از براش، کرم پودر را به خوبی در تمامی نواحی صورت پخش کنید.


قدم بعدی استفاده از کانسیلر است. این بهترین راه برای محو کردن حلقه های سیاه زیر چشمان شماست. اما فراموش نکنید برای یک میکاپ لایت، از کانسیلر بیش از حد روشن استفاده نکنید.

برای زدن کانسیلر نیز می توانید به راحتی از انگشتان خود استفاده کنید و به حالت ضربه ای کانسیلر را بر روی گودی چشم ماساژ دهید. حالا نوبت به بخش جذاب میکاپ است. رژگونه! وقتی به دنبال یک آرایش لایت هستید، بهترین گزینه برای شما یک رژگونه هلویی با رنگ مات و ملایم است. به شما توصیه می کنیم هنگام زدن رژگونه لبخند را فراموش نکنید!

آرایش چشم ها در میکاپ ساده
برای آرایش چشم ها پیشنهاد ما به شما استفاده از یک پالت سایه ملایم است. رنگ های بژ روشن معمولاً برای یک میکاپ اروپایی بهترین انتخاب است. و اما سعی کنید برای کشیدن خط چشم و البته حفظ حالت نچرال چشم ها، از یک سایه قهوه ای تیره استفاده کنید. این کار را می توانید با یک براش زاویه دار مخصوص خط چشم انجام دهید.

در مورد ریمل کاملاً انتخاب با شماست. می توانید تنها از فر مژه برای حالت دادن مژه ها استفاده کنید. یا با انتخاب یک ریمل از نوع غیر حجم دهنده، تنها کمی به مژه های خود رنگ و لعاب بدهید. حالا با انتخاب یک رژ لب ملایم که نهایتاً یک الی دو درجه با رنگ طبیعی لب های شما متفاوت است می توانید آرایش خود را به  اتمام برسانید. البته برق لب یا بالم لب هم می تواند برای میکاپ ساده شما انتخاب خوبی باشد!

در پایان سبکی را انتخاب کنید که با آن احساس راحتی می کنید. غلیظ یا ملایم، در نهایت این سلیقه و انتخاب،  و مهم تر از آن، صورت شماست. تکنیک های مختلف آرایشی را امتحان کنید و به آن به چشم یک سرگرمی نگاه کنید و لذت ببرید!


اما این را فراموش نکنید، آن چه که در این بین مهم است، انتخاب محصولات درجه یک آرایش صورت و خرید از یک فروشگاه قابل اعتماد است. فروشگاهی که بتواند در کنار تنوع و البته قیمت مناسب، ضامنی برای کیفیت اجناس ارائه شده به شما باشد. فروشگاهی مانند "ارس خرید" !  برای دسترسی به سایت ارس خرید کافی است این نام را در گوگل جستجو کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha