چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱
کد خبر: 306599

ورزش برای افراد بالای 60 سال باید در اولویت قرار گیرد چرا که موجب افزایش سلامتی و کمتر بیمار شدن می شود.

مزایای ورزش برای سالمندان

سلامت نیوز:ورزش برای افراد بالای 60 سال باید در اولویت قرار گیرد چرا که موجب افزایش سلامتی و کمتر بیمار شدن می شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از شادمان، پزشکان و روانشناسان دائما به افراد مخصوصا آنهایی که تازه وارد دهه ششم زندگی خود شده اند توصیه می کنند که ورزش را در اولویت زندگی خود قرار دهند.اما چرا؟ چرا ورزش باید در اولویت زندگی سالمندان باشد؟ ورزش برای آنها چه فوایدی خواهد داشت؟

کاهش وزن

یکی از مشکلات این روزهای افراد بالای 60 سال وزن زیاد و به دنیال آن زانو درد و ابتلا به سایر امراض است. ورزش می تواند وزن شما را کاهش داده و متابولیسم بدن را افزایش داده و به ایجاد توده عضلانی در بدن شما کمک کند.همچنین ورزش سبب می شود تا پوست شما چروکیده نشود و عضلاتتان قوی شود. این امر موجب می شود تا شما همچنان خوش پوش و خوش تیپ بمانید و هنگام پیاده روی و پله نوردی دچار زانو درد نشوید.  

کاهش احتمال ابتلا به بیماری

عملکرد سیستم ایمنی بدن در افرادی که ورزش می کنند قوی تر و بهتر از سایر افراد است. ضمن اینکه ورزش موجب می شود تا آنها دچار فشار خون نشوند و تراکم استخوانی خود را نیز از دست ندهند.در مجموع ورزش مانع ابتلا به بیماری هایی همچون آلزایمر، دیابت، چاقی، بیماری قلبی و عروقی، پوکی استخوان و برخی سرطان ها می شود. 


حفظ تعادل

وزرش موجب می شود تا افراد سالمند بتوانند تحرک ، انعطاف پذیری و تعادل خود را افزایش دهند. ورزش قدرت، انعطاف پذیری و وضعیت بدن شما را بهبود می بخشد، که به نوبه خود می تواند به تعادل و هماهنگی شما کمک کند و خطر سقوط (زمین خوردن) را کاهش دهد. تمرینات قدرتی همچنین می توانند به کاهش علائم بیماری های مزمن مانند آرتروز کمک کنند.

خوب خوابیدن

خوب خوابیدن برای هه افراد بخصوص سالمندان از اهمیت بالایی برخوردار است. به گفته پزشکان سالمندان باید حداقل روزی 8 ساعت بخوابند و این خواب باید از کیفیت لازم برخوردار باشد. بنابر این ورزش کمک می کند که خوب بخوابید.فعالیت منظم می تواند به شما کمک کند سریعتر و عمیق تر بخوابید و احساس انرژی و نشاط بیشتری هنگام بیدار شدن داشته باشید.

افزایش اعتماد به نفس

ورزش یک داروی ضد استرس است. اندورفین های تولید شده بر اثر ورزش در واقع می توانند به کاهش احساس غم، افسردگی و اضطراب کمک کنند. فعال بودن و احساس قدرت نیز می تواند به شما کمک کند تا اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید. 

بهبود عملکرد مغز

فعالیت هایی مانند حل جدول سودوکو یا جدول کلمات متقاطع می توانند به فعال نگه داشتن مغز کمک کنند، اما اثرات مفید ورزش بر روی مغز چیز دیگری است. ورزش به عملکردهای مغز متنوع مانند چند وظیفه ای و خلاقیت کمک می کند و مانع از دست رفتن حافظه می شود.در بسیاری موارد مشاهده شده است که ورزش به کند شدن پیشرفت اختلالات مغزی مانند بیماری آلزایمر  کمک کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha