سلامت نیوز : تغذیه با شیر مادر نقش مهمی در پیشگیری از ابتلاء به بیماریهای دیابت و قلبی و عروقی دارد .
 دکتر رضا سعیدی ، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه شیر مادر به دلیل دارا بودن مواد و ویتامینهای مورد نیاز نوزاد موجب افزایش ایمنی بدن و کاهش خطر ابتلا به بیماری می شود، گفت : تغذیه با شیر مادر احتمال خطر ابتلاء به آسم ، آلرژی ، چاقی ، پوکی استخوان ، مشکلات بینایی و خرابی دندانها را در آینده کاهش می دهد .
استادیار گروه نوزادان دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: همچنین تغذیه با شیر مادر احتمال بروز عفونتهای تنفسی ، گوش میانی و مننژیت را در کودک کاهش می دهد و از بروز اسهال پیشگیری و یا در صورت ابتلا شدت و طول مدت آن را کاهش می دهد.
این فوق تخصص نوزادان متناسب بودن شیر مادر با ذائقه فیزیولوژیک نوزاد ، افزایش بهره هوشی ، کمک به تکامل سیستم عصبی و گوارشی نوزاد ، کمتر بودن خطر مرگ و میر و داشتن خواب آرام و عمیقتر در نوزادان را از دیگر فواید شیر مادر برشمرد .
وی همچنین کاهش خطر سرطان سینه ، کاهش بارداری های ناخواسته ، متناسب شدن وزن مادر ، کاهش خطر ابتلا به سرطان تخمدان و رحم را از جمله فواید برای مادران شیرده عنوان کرد .
گفتنی است : بر اساس آمارها بیشتر بیماری هایی که کودکان از آن رنج می برند بر اثر سوء تغذیه و فقدان تغذیه با شیر مادر است و تغذیه با آن در ساعت اول تولد، جان یک و نیم میلیون کودک را از مرگ نجات می دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha