چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۳
کد خبر: 306602

نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد مصرف سه بار آسپرین در هفته می‌تواند از میزان مرگ و میر در بین مبتلایان به برخی سرطان‌ها بکاهد.

کاهش خطر مرگ برخی‌ سرطان‌ها با مصرف آسپرین

سلامت نیوز:نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد مصرف سه بار آسپرین در هفته می‌تواند از میزان مرگ و میر در بین مبتلایان به برخی سرطان‌ها بکاهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از روزنامه دیلی میل، نتایج مطالعه جدید دانشمندان نشان می‌دهد که مصرف ۳ بار آسپرین در هفته خطر مرگ ناشی از سرطان پستان و سرطان مثانه را تا یک سوم کاهش می‌دهد.


به دلیل این نتایج امیدوارکننده، محققان خواستار انجام مطالعات بیشتر در مورد اثرات محافظتی احتمالی آسپرین شدند.
دکتر هولی لومن کروپ شاغل در انستیتوی ملی سرطان ایالات متحده آمریکا می‌گوید این یافته‌ها به شواهد موجود در مورد اثربخشی آسپیرین در کاهش خطر برخی از انواع دیگر سرطان می‌افزاید. با این حال، تحقیقات گذشته، بیشتر روی سرطان‌های دستگاه گوارش متمرکز بود، اما اثبات نقش آن در سرطان‌های مثانه و پستان جدید است.


این متخصص ادامه داد: این مطالعه بر روی حدود ۱۴۰ هزار نفر در ایالات متحده انجام شده است که بیشتر آن‌ها بالای ۶۵ سال هستند و به مدت ۱۳ سال تحت نظر بوده‌اند. در این مطالعه مشخص شد کسانی که سرطان پستان یا مثانه دارند و حداقل سه بار در هفته آسپرین مصرف می‌کنند، به میزان یک چهارم تا یک سوم کمتر در معرض مرگ بوده‌اند.


مطالعات نشان داده است که آسپرین با خواص التهابی سرطان‌های پستان و مثانه مقابله می‌کند، اما خطر ابتلا، درمان یا توقف چهار نوع سرطان: مری، معده، لوزالمعده و رحم را کاهش نداده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha