چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵

پرونده پسر نوجوانی که در کانون اصلاح و تربیت جان باخته بود پس از بررسی در شعبه 7 دادگاه کیفری استان تهران به دلیل نقص در تحقیقات و روشن نبودن علت اصلی مرگ به دادسرای جنایی تهران برگردانده شد.

ابهام در مرگ غم انگیز پسر نوجـــــوان

سلامت نیوز: پرونده پسر نوجوانی که در کانون اصلاح و تربیت جان باخته بود پس از بررسی در  شعبه 7 دادگاه کیفری استان تهران به دلیل نقص در تحقیقات  و روشن نبودن علت اصلی مرگ به دادسرای جنایی تهران برگردانده شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایران، رسیدگی به این پرونده از اردیبهشت سال 97 با گزارش مرگ پسر نوجوانی به نام حمید  در کانون اصلاح و تربیت آغاز شد. تحقیقات اولیه نشان می‌داد که وی خودکشی کرده است اما وقتی جسد به پزشکی قانونی منتقل شد متخصصان این سازمان اعلام کردند که وی آثار جراحت روی بدن دارد. ضربه‌ای نیز به سرش وارد شده است بنابراین مرگ وی مشکوک است.به این ترتیب پرونده مورد رسیدگی قرار گرفت. در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد حمید پیش از فوت با یکی از هم اتاقی‌هایش به نام شهرام و همچنین مأمور حراست کانون درگیر شده و مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.


پس از آن شهرام احضار شد و درباره درگیری با مقتول گفت: من و حمید درگیری مختصری داشتیم که او خیلی عصبانی شد و روشنایی سالن را شکست و همین موضوع سبب شد تا با مأموران حراست درگیر شود و آنها هم او را به شدت کتک زدند بعد هم حمید را به داخل اتاقی انداختند. چند ساعت بعد هم گفتند حمید فوت کرده است. البته چون او همیشه قرص اعصاب می‌خورد همه می‌گفتند که داروهایش را بیشتر خورده و خودکشی کرده است.


اما تحقیقات بیشتر نشان داد شهرام همه واقعیات را نگفته و در قتل حمید نقش داشته است از این رو کیفرخواست علیه شهرام به اتهام قتل شبه عمد صادر و پرونده برای رسیدگی به شعبه 7 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.


در جلسه رسیدگی به این پرونده پدر مقتول از قضات درخواست کرد تا قاتل پسرش قصاص شود. او در ادامه گفت: چند ساعت پیش از فوت، پسرم  با من تماس گرفت و گفت با مأموران کانون درگیر شدم و لباس‌هایم پاره شده برایم لباس بیاور. من هم برایش لباس تهیه کردم و در مسیر کانون بودم که با من تماس گرفتند و گفتند حمید دچار درد کلیه شده و او را به بیمارستان برده‌اند و بعد هم خبر فوتش را دادند. من اطمینان دارم پسرم را به قتل رسانده‌اند.

پس از آن مادر مقتول به جایگاه رفت و گفت: من و پدر حمید وقتی فرزندانمان کوچک بودند از هم جدا شدیم. حمید با پدرش زندگی می‌کرد و دو فرزند دیگرمان در بهزیستی بودند تا اینکه بعد از مدتی من آنها را پیش خودم آوردم. من برای بزرگ کردن فرزندانم با مشکل مالی روبه‌رو هستم و حالا درخواست دیه پسرم را دارم.

در ادامه متهم در دفاع از خود گفت: من 5 سال قبل به خاطر حمل۶ گرم هروئین بازداشت و به کانون اصلاح و تربیت منتقل شدم. روز حادثه هنگام نظافت با حمید درگیر شدم  که سرش به زمین خورد بعد هم با مأموران حراست درگیر شد. من اتهام قتل را قبول ندارم. چون در بهداری گفتند او با خوردن قرص خودکشی کرده است.

در ادامه جلسه مشاور روانشناس گفت: حمید به اتهام سرقت در کانون اصلاح و تربیت بود. دوره محکومیتش رو به پایان بود و پدرش می‌توانست با گذاشتن یک فیش حقوقی او را ترخیص کند اما کوتاهی کرد و این حادثه رخ داد.


در پایان جلسه قضات وارد شور شدند و اعلام کردند به علت نقص در تحقیقات پرونده باید به دادسرای جنایی  برگردانده شود تا  فیلم دوربین‌های مداربسته محل درگیری مورد بررسی قرار گیرد. همچنین از پزشکی قانونی خواسته شد علت دقیق مرگ حمید را مشخص کند. ضمن  اینکه مقدمات انتقال شهرام به زندان بزرگسالان نیز انجام شود چرا که سن وی از 18 سال گذشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha