یکشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۳
کد خبر: 30674

آیا شما هم از زمره كسانی هستید كه به دنبال راهكاری بی‌ضرر و تا حد امكان طبیعی‌تر برای حفاظت و مراقبت از سلامت پوست خود هستند یا اینكه احتمالا به لوسیون یا تركیب معجزه‌گری برای مقابله با خشكی پوست نیاز دارید؟

سلامت نیوز : آیا شما هم از زمره كسانی هستید كه به دنبال راهكاری بی‌ضرر و تا حد امكان طبیعی‌تر برای حفاظت و مراقبت از سلامت پوست خود هستند یا اینكه احتمالا به لوسیون یا تركیب معجزه‌گری برای مقابله با خشكی پوست نیاز دارید؟

به گزارش ایسنا، در یك مقاله فهرستی از پنج گیاه دارویی مفید برای برطرف كردن خشكی پوست و طریقه استفاده از این گیاهان ارایه شده است.

به گزارش سایت اینترنتی ارگانیك، این گیاهان مفید با دارا بودن برخی از خواص سودمند برای ایجاد آرامش و رفع خشكی پوست عبارتند از:

-نعناع: این گیاه به دلیل دارا بودن خواص ضد التهابی می‌تواند پوست‌هایی را كه دچار خارش یا آلودگی هستند، آرام و نرم كند.

- ریحان: ریحان برای رفع آكنه و لك‌ها در هر نوع پوستی مفید است و خواص ضد باكتریایی، ضد التهابی و ضد اسپاسمی دارد.

- رزماری: این گیاه با خاصیت تقویت كنندگی و ضدعفونی كنندگی جریان خون را در مویرگ‌های خونی بهبود می‌بخشد كه در احیای حس طراوات و تازگی در پوست نقش سودمندی دارد.

- آویشن: یك گیاه ضدباكتری قوی است و برای مقابله با آكنه و اگزمای عفونی بسیار مفید است.

- بابونه: این گیاه خاصیت ضدقارچی، نرم كنندگی و پاك كنندگی دارد و به همین خاطر بهترین گزینه برای مقابله با التهاب و آرام كردن پوست است.

در ادامه این مقاله آمده است: اگر قصد دارید از این گیاهان برای درمان پوست استفاده كنید ابتدا گیاهان ارگانیك و تازه را خشك كنید. بعد از این كه گیاه خشك شده را به خوبی ریز و پودر كردید یك قاشق چایخوری پر از آن را داخل 250 میلی لیتر آب جوش در یك كاسه و فنجان بریزید. صبر كنید تا گیاه سحرآمیز شما حدود 10 دقیقه داخل آب خیس بخورد سپس گیاه را از ظرف خارج كرده و مایع یا به عبارتی دم كرده باقی مانده گیاه را سرد كنید. اكنون محلول درمانگر شما آماده است می‌توانید یك حوله یا پارچه تمیز را به این مایع آغشته كنید و سپس آن را روی پوست خود بمالید و بعد اجازه دهید این رطوبت روی پوست به خودی خود خشك شود. در روزهای گرم تابستان نیز می‌توانید این مایع را در قالب‌های یخی، منجمد كنید و قالب‌های كوچك یخ را روی پوست خود بمالید و از خنكی آن لذت ببرید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha