با دستور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، موضوع ورود داروهای بیوتكنولوژیك با حضور كارشناسان و داروسازان بخش دولتی و خصوصی مجدداً بررسی می‌شود.

سلامت نیوز : با دستور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، موضوع ورود داروهای بیوتكنولوژیك با حضور كارشناسان و داروسازان بخش دولتی و خصوصی مجدداً بررسی می‌شود.

با دستور مرضیه وحید دستجردی و با حضور مسئولان دارویی وزارت بهداشت و نیز اعضای سندیكای تولیدكنندگان داروهای انسانی و پژوهشگران عرصه داروهای بیوتكنولوژی، موضوع ورود داروهای بیوتكنولوژیك مورد بررسی مجدد قرار خواهد گرفت.

بر اساس این گزارش، برخی رسانه‌ها طی چند روز اخیر اخباری مبنی بر اقدام وزارت بهداشت مبنی بر ورود داروهای باكیفیت پایین MS‌ از برخی از كشورهای خارجی منتشر كرده‌اند كه بنا بر اعلام مسئولان دارویی وزارت بهداشت سیاست‌های محوری كمیسیون قانونی ساخت و ورود دارو و فرآورده‌های بیولوژیك در حال حاضر مخالف واردات دارو (به استثنای موارد ضروری) است و مجوزهای واردات فقط به صورت مقطعی و به شرط انتقال تكنولوژی تولید به داخل كشور صادر می‌شود.

همچنین بر اساس اعلام معاون داروی سازمان غذا و دارو اقدامات و سیاست‌های ضد انحصاری جدید وزارت بهداشت منافع اقتصادی گروهی خاص را به خطر انداخته است و صرفنظر از صحت و سقم اتهامات وارده به سازمان غذا و دارو، پای یك رقابت اقتصادی بین چند شركت و كمپانی در بین است نه منافع ملی و انقلابی یك ملت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha