نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد که خطر مرگ ناشی از ابتلا به کرونا در افرادی که سابقه سکته مغزی داشته‌اند، حدود یک و نیم درصد بیشتر است.

سکته مغزی با افزایش خطر مرگ ناشی از کرونا ارتباط دارد

سلامت نیوز: نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد که خطر مرگ ناشی از ابتلا به کرونا در افرادی که سابقه سکته مغزی داشته‌اند، حدود یک و نیم درصد بیشتر است.  


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، محققان «موسسه بهداشت عمومی نروژ» در این مطالعه هشت هزار و ۸۰۹ نفر را که در نیمه اول سال ۲۰۲۰ به کرونا مبتلا شده بودند، مورد بررسی قرار دادند. در این دوره زمانی، ۲۶۰ مورد مرگ مرتبط با کرونا ثبت شده است.

به گزارش پایگاه اینترنتی ساینس نوروی،نتایج این مطالعه نشان داد که خطر مرگ ناشی از ابتلا به کرونا در افرادی که سابقه سکته مغزی داشته اند، حدود ۴ درصد بود درحالی که این خطر برای افرادی که سابقه سکته مغزی نداشتند، ۲.۵ درصد بود.  


این مطالعه همچنین نشان داد که خطر مرگ ناشی از آلوده شدن به کووید-۱۹ در میان افراد مسنی که سابقه سکته مغزی داشتند، به اندازه قابل توجهی بیشتر بود. بطوری که این خطر برای بیماران مبتلا به کرونا در گروه سنی ۸۰تا ۸۴ سال، ۲۶ درصد بود اما برای افراد مبتلا به کرونا که در همین گروه سنی قرار داشتند اما سابقه ابتلا به سکته مغزی نداشتند، ۱۶ درصد بود.


بر اساس نتایج این مطالعه، سن بزرگ ترین عامل خطر برای مرگ ناشی از ابتلا به کروناست،  بطوری که خطر محاسبه شده مرگ ناشی از کرونا برای افرادی که سابقه هیچ نوع بیماری را ندارند در گروه سنی زیر ۶۰ سال ٢ دهم درصد و برای افراد ۶۰ تا ۶۹ ساله، ۲.۱ درصد بود.


این رقم برای افرادی که در گروه سنی ۷۰تا ۷۹ سال، قرار می گیرند به  ۷.۸ درصد و برای گروه سنی ۸۰ تا ۸۴ سال، به ۱۶.۱ درصد می رسد.

لازم به ذکر است، ویروس کرونا موسوم به کووید- ۱۹، اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ میلادی (۲۴ آذر ۱۳۹۸) در شهر «ووهان»  در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در  روز ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ میلادی (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha