سلامت نیوز : معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیك گفت: ارسال یا دریافت پیامك حین رانندگی حواس راننده را بیشتر پرت كرده و احتمال تصادف را بسیار بیشتر از مكالمه راننده با تلفن همراه افزایش می‌دهد.

به گزارش فارس، شهرام جباری‌زادگان افزود: بخش قابل توجهی از تصادفات از حواس‌ پرتی رانندگان به دلیل استفاده از تلفن همراه حین رانندگی ناشی می‌شود و این نكته موضوعی است كه در بررسی دلایل و عوامل حوادث رانندگی كمتر مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به این كه استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی احتمال تصادف را افزایش می‌دهد، اظهار كرد: این در شرایطی است كه ارسال یا دریافت پیامك حین رانندگی حواس راننده را بیشتر پرت كرده و احتمال تصادف را بسیار بیشتر از مكالمه راننده با تلفن همراه افزایش می‌دهد.

معاون آموزش سازمان ترافیك با بیان این كه استفاده از تلفن همراه نه تنها میزان تصادفات بلكه شدت تصادفات را نیز افزایش می‌دهد، تصریح كرد: فرستادن پیامك یا مكالمه راننده با تلفن همراه زمینه‌ساز تصادفات شدید بوده و نه تنها جان راننده، بلكه جان سرنشینان خودرو را نیز مورد تهدید قرار می‌دهد.

جباری‌زادگان با استناد به مطالعات اخیر انجمن ایمنی بزرگراه‌های آمریكا (GHSA) تأكید كرد: بر اساس این مطالعات یك چهارم تصادفات در بزرگراه‌های این كشور ناشی از استفاده از تلفن همراه حین رانندگی است و 15 تا 25 درصد تصادفاتی كه در آن راننده در حال پیامك زدن یا مكالمه با تلفن همراه بوده منجر به مرگ راننده و سرنشینان خودرو شده است.

معاون آموزش سازمان ترافیك در پایان خاطرنشان كرد: متاسفانه علاوه بر مكالمه با تلفن همراه، ارسال و دریافت پیامك هنگام رانندگی پدیده در حال افزایشی به ویژه در بین رانندگان جوان است كه به منظور جلوگیری از گسترش این پدیده،‌ علاوه بر انجام اقدامات بازدارنده برنامه‌های آموزشی و فعالیت‌های فرهنگی نیز می‌بایست به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha