سلامت نیوز : رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران با اعلام اینكه مقطع دكترای فیزیوتراپی از بهمن‌ امسال دانشجو می‌گیرد فقر تحرك در كشور را مهمترین عامل بروز بیماری‌های مرتبط با فیزیوتراپی اعلام كرد.


اسماعیل ابراهیمی در گفت‌وگو با فارس به مناسبت فرارسیدن دوم مرداد روز فیزیوتراپی اظهار داشت: رشته فیزیوتراپی در سال 78 به استقلال حرفه‌‌ای خود دست یافت كه بر اساس آن دارندگان مدرك مقاطع لیسانس به بالای این رشته می‌توانند مطب بزنند و خودشان پاسخگوی عملكردهای درمانیشان باشند.

وی با بیان اینكه انجمن فیزیوتراپی بیشتر به دنبال دانش فنی و تكنیك‌های آن بود تصریح كرد: دكترای حرفه‌ای فیزیوتراپی بعد از چند سال تلاش به دست وزیر بهداشت به نتیجه و تصویب رسید و با رویكرد جدید، ما در فاز جدیدی از آموزش و پژوهش و درمان قرار گرفته‌ایم و تهدیدهایمان تبدیل به فرصت شده است.

ابراهیمی یادآور شد: یكی از مشكلات ما این بود كه با توجه به افزایش تكنولوژی‌ها و بالارفتن حیطه‌های درمان بیماری‌های مختلف از جمله بیماری سالمندان، كودكان،‌ ام‌اس و... نمی‌توانستیم فقط طی 4 سال تمام دانش فنی این بیماری‌ها را آموزش دهیم كه خوشبختانه با تصویب مقطع دكترای حرفه‌ای این مشكل برطرف شد.

وی اضافه كرد: ‌از دیگر مشكلات ما بحث تعرفه‌ها و مالیات‌ها است كه این موارد آن طور كه حق متخصصان این رشته است اعمال نشده است.

رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران ادامه داد: آن طور كه وزیر بهداشت در نظر دارد احتمالاً هر چه زودتر یعنی از بهمن امسال یك دوره دكترای حرفه‌ای پذیرش می‌شوند.

وی در پاسخ به این پرسش كه مهمترین بیماری‌هایی كه مردم به خاطر آنها به فیزیوتراپ مراجعه می‌كنند چیست؟ خاطرنشان كرد: بیماری‌های مغز و اعصاب و ارتوپدی از جمله شكستگی، دردهای عضلانی و استخوانی و عصبی،‌كمردرد،‌ گردن‌درد و ام‌اس از مهمترین این بیماری‌ها است.

ابراهیمی یادآور شد: متأسفانه منشاء بسیاری از بیماری‌های امروز ماشینی شدن زندگی بشر است كه ارمغانی جز بی‌تحركی ندارند و باید دانست كه در یك جا نشستن، بدون استراحت كار كردن و تحرك نداشتن به هیچ وجه مناسب نیست و باید به هر طریقی فقر تحرك در كشور كم شود و حركات انعطاف‌پذیر و كششی برای جلوگیری از بیماری‌های فیزیوتراپی همگانی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha