سلامت نیوز : تیم جراحان پلاستیک کشور به سرپرستی دکتر عبدالجلیل کلانتر هرمزی برای درمان اهالی آسیب دیده روستای "گاودانه صبح یکشنبه وارد یاسوج شدند.
به گزارش مهر، این تیم متشکل از 11 نفر جراح متخصص طی سه روز در استان حضور دارند و علاوه بر ترمیم انگشتان دست اهالی آسیب دیده روستای "گاودانه" در شهرستان کهگیلویه، تعداد زیادی از بیماران بی بضاعت استان را ویزیت می کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در این خصوص گفت: این سفر از طرف چند نفر از جراحان پلاستیک کشور به منظور سرکشی از روستای "گاودانه" و درمان افراد آسیب دیده این روستا صورت می گیرد.

حسام الدین نبوی زاده افزود: همچنین در این سفر وضعیت بیماران بی بضاعتی که نیاز به عمل جراحی دارند، بررسی می شود و چند تن از این بیماران در استان و بقیه در تهران تحت عمل جراحی قرار می گیرند.

وی بیان کرد: این گروه امروز به روستای "گاودانه" و دهدشت می روند و فردا در گچساران و روز سوم در یاسوج به درمان بیماران نیازمند می پردازند.

نبوی زاده اظهار داشت: پزشکان ما قبل از حضور تیم جراحان پلاستیک برخی از بیماران نیازمند را برسی کردند تا از هجوم افراد غیرنیازمند جلوگیری شود و پیش بینی می شود تیم چراحان پلاستیک در هر شهرستان حدود 300 تا 400 بیمار را ویزیت کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: اتاقهای عمل و مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی استان برای ویزیت و درمان بیماران در اختیار این گروه قرار گرفته است.

نبوی زاده افزود: بیماران نیازمند می توانند به مراکز درمانی استان مراجعه کنند و توسط پزشکان داشگاه علوم پزشکی بررسی شوند و در صورت نیاز به تیم جراحان پلاستیک معرفی شوند.

نبوی زاده عنوان کرد: سفر این تیم پزشکی برای خدمت به مناطق کمتر توسعه یافته، کاری خداپسندانه و حرکتی جهادگرانه و قابل تقدیر است.

به گزارش مهر، بیش از 30 تن از روستانشینان محروم "گاودانه" در استان کهگیلویه و بویراحمد که برای عبور از رودخانه بین جاده و محل زندگیشان از وسیله ای به نام "گرگر" استفاده می کردند، انگشتان دست خود را از دست داده اند.

آخرین قربانی "گرگر" یک دانشجوی 20 ساله از اهالی این روستا بود که دو ماه گذشته یک انگشتش را در زیر چرخ گرگر از دست داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha