یکشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۲
کد خبر: 30684
سلامت نیوز :آمارهای جهانی نشان می دهند که بیماری های عفونی نه تنها با سرعت بیشتری گسترش می یابند بلکه بسیار بیشتر از قبل پدیدار می شوند.
حسن هدیه لو فوق تخصص بیماری های عفونی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: دستیابی به امنیت سلامت عمومی چه در سطح ملی و چه در سطح بین المللی یکی از مهمترین و اساسی ترین چالش های برخاسته از متغیرهای پیچیده و جدید سلامت در سطح عمومی است.

وی با بیان اینکه آسیب پذیری های مشابه موجب مسئولیت های مشترک می شود، تصریح کرد: تقویت نظام مراقبت بیماری ها و سیستم های پاسخ دهی در کشورها، نقطه مرکزی بهبود امنیت سلامت در دنیا است و باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد و در مرحله اجرا قرار گیرد.

هدیه لو تأکید کرد: رفت و آمدهای بسیار متنوع فراوان و آسان در تمام مناطق دنیا زمینه تسهیل گسترش سریع عوامل عفونی و تهدیدات شیمیایی و هسته ای را فراهم کرده است.

این فوق تخصص بیماری های عفونی اظهار داشت: آمارهای جهانی نشان می دهند که بیماری های عفونی نه تنها با سرعت بیشتری گسترش می یابند بلکه بسیار بیشتر از قبل پدیدار می شوند.

وی یادآور شد: در چند سال اخیر نزدیک به 40 بیماری عفونی شناسایی شده که قبلاً ناشناخته بوده اند و برخی از عوامل عفونی نیز با ماهیت جدید تظاهر کرده اند.

هدیه لو گفت: بیماری های دارای قدرت ایجاد طغیان و همه گیری وسیع بیماری هایی همچون وبا، تب زرد، مننژیت و بیماری های قابل انتقال از طریق مواد غذایی شامل آلوده شدن مواد غذایی به عوامل بیماری زا و سموم از جمله تهدیدات پیش روی جامعه بشری است.

وی خاطرنشان کرد: طغیان های تصادفی یا عمومی بیماری ها شامل حوادث میکروبی و عفونی از قبیل بیوتروریسم ناشی از سیاه زخم و حوادث شیمیایی هسته ای و تشعشعات و همچنین بلایای طبیعی و حوادثی همچون سیل و زلزله از دیگر مشکلات حال حاضر جامعه بشری و نظام های بهداشتی و درمانی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha