معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت اعلام کرد: بر اساس انعقاد تفاهم نامه‌ای فرصتی فراهم شده است تا بیمارستان‌ها از تجهیزات درمانی ساخت داخل خریداری کنند که این امر موجب توسعه فناوری‌های مورد نیاز حوزه سلامت از سوی شرکت‌های فناور خواهد شد.

ایجاد فرصتی برای خرید مراکز درمانی از تجهیزات ساخت داخل

سلامت نیوز:معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت اعلام کرد: بر اساس انعقاد تفاهم نامه‌ای فرصتی فراهم شده است تا بیمارستان‌ها از تجهیزات درمانی ساخت داخل خریداری کنند که این امر موجب توسعه فناوری‌های مورد نیاز حوزه سلامت از سوی شرکت‌های فناور خواهد شد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر فرید نجفی صبح امروز در افتتاحیه ششمین همایش و فن بازار ملی سلامت با بیان اینکه در حوزه فناوری، نمایشگاه‌های "ایران لب" و "ایران ساخت" برگزار می‌شود، افزود: ولی در حوزه سلامت فن بازار تخصصی در سطح ملی نداشتیم و از سوی وزارت بهداشت این ماموریت به دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان نماینده این وزارتخانه واگذار شد تا در این زمینه اقدام کند.


وی ادامه داد: از دانشگاه علوم پزشکی تهران خواسته شد که رویکرد فن بازار ملی حوزه سلامت ملی باشد.
نجفی با تاکید بر اینکه فناوری‌های حوزه سلامت در دنیا نقش بی بدیلی در GDP کشورها و ارتقای سطح سلامت جوامع دارد، اظهار کرد: از این رو شاهدیم که شرکت‌های بزرگی که در حوزه سلامت فعال نبودند، به تدریج به سمت تولید واکسن و بیوتکنولوژی در حال حرکت هستند که این امر به دلیل سودآوری این حوزه است.
معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، با اشاره به زیست بوم توسعه فناوری حوزه سلامت در کشور، خاطر نشان کرد: در این زیست بوم از یک سو سازمان غذا و دارو به عنوان رگولاتوری اقدام به صدور تاییدیه برای محصولات فناورانه حوزه سلامت می‌کند و از سوی دیگر وزارت بهداشت بازار مصرف این محصولات که مراکز درمانی و بیمارستان‌ها هستند را در اختیار دارد و شرکت‌های دانش بنیان باید از این فرصت بهره برداری کنند.


وی با تاکید بر تغییر ماهیت فناوری در دنیا، یادآور شد: دیگر زمان ایجاد کارخانجات بزرگ برای ساخت خودرو و یا توسعه صنایع سنگین گذشته است؛ چرا که الگوی غالب در دنیا توسعه شرکت‌های کوچک با فناوری‌های "های تک" است و بر اساس گزارشی که در زمینه ماندگاری شرکت‌های فناور منتشر و در آن تاکید شده ماندگاری شرکت‌ها کاهش یافته است، دلیل این ماندگاری کم، توسعه و تغییر فناوری در دنیا عنوان شده است.


وی تاکید کرد: یک شرکت بزرگ که به صنایع بزرگ پرداخته است، اگر نتواند با زیست بوم فناوری موجود سازگار شود، ماندگاری پایداری نخواهد داشت؛ از این رو شرکت‌ها باید چابک باشند تا بتوانند با سرعت بر اساس فناوری روز دنیا محصولات خود را تغییر دهند.
نجفی، تکثیر الگوهای موفق در دانشگاه‌ها و مراکز درمانی را از رویکردهای معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت دانست و افزود: ماموریت ما این است که نمونه‌های موفق را شناسایی کنیم و از آنها درس بگیریم و آنها را تکثیر کنیم.


معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت با ابراز امیدواری از اینکه با امضای تفاهم نامه‌ای با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از محصولات ایران ساخت حوزه سلامت حمایت لازم صورت گیرد، اضافه کرد: حمایت از فناوری‌های ایران ساخت علاوه بر آنکه موجب رشد شرکت‌های فناور خواهد شد، موجب اعتلای کشور نیز می‌شود.


وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه‌ای در زمینه خرید بیمارستان‌ها از تجهیزات بیمارستانی ساخت داخل، خاطر نشان کرد: اجرایی شدن این اقدام به ترویج این زیست بوم کمک خواهد کرد، ضمن آنکه شرکت‌های فناور و دانش بنیان با شناخت نیازهای حوزه سلامت به سمت توسعه فناوری‌های مورد نیاز کشور خواهند رفت که این امر سود چندجانبه را به دنبال دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha