سلامت نیوز : نتایج یك پژوهش نشان داد كه یک داروی ضد حمله صرعی موجود در بازار وضعیت حافظه و عملکرد مغز را در نوعی اختلال شناختی که اغلب پیش درآمدی بر بیماری آلزایمر تمام عیار به شمار می‌آید، بهبود می‌بخشد.

به گزارش ایسنا، یافته‌های این پژوهش كه توسط محققان دانشگاه جان هاپکینز انجام شد، این احتمال را تقویت می‌کند که پزشکان روزی خواهند توانست با استفاده از داروی لوتیراستام که هم‌اکنون استفاده از آن در مورد بیماران مبتلا به صرع مورد تایید قرار دارد، سرعت از دست دادن غیرعادی عملکردهای مغزی در بیماران سالمند را پیش از آن که آن‌ها به آلزایمر مبتلا شوند، کاهش دهند. با این حال، پژوهشگران تاکید دارند پیش از آن که پزشکان بتوانند استفاده از این دارو را توصیه کنند به مطالعات بیشتری نیاز است.

مطالعه جدید که در بیستمین کنگره بین‌المللی بیماری آلزایمر در پاریس ارایه شد، همچنین نشان می‌دهد که بیش‌فعالی مغز در بیمارانی که مبتلا به اختلال شناختی خفیف یادزدایشی، یا aMCI، هستند، به اختلال مغزی که در پس از دست دادن حافظه قرار دارد، کمک می‌کند. پیش‌تر گمان می‌رفت که این بیش فعالی نوعی تلاش مغز برای جبران ضعف خود در ایجاد حافظه جدید است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha