دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۴
کد خبر: 306859

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون یک میلیون و ۳۷۹ هزار و ۲۸۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۹۸ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۵۷ هزار و ۴۸۱ نفر رسیده است.

کرونا جان ۹۸ نفر دیگر را در ایران گرفت

سلامت نیوز: سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون یک میلیون و ۳۷۹ هزار و ۲۸۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۹۸ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۵۷ هزار و ۴۸۱ نفر رسیده است.

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، سیما سادات لاری روز دوشنبه با اعلام آخرین آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در ایران افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۶ بهمن ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۶ هزار و ۳۰۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و ۶۸۱ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۳۷۹ هزار و ۲۸۶ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون یک میلیون و ۱۷۱ هزار و ۷۰ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۴۰۵۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون ۸ میلیون و ۹۶۰ هزار و ۱۸۶ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری گفت: بر اساس آخرین تحلیل ها، ۱۸ شهرستان کشور در وضعیت نارنجی، ۱۵۴ شهرستان در وضعیت زرد و ۲۷۶ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

لازم به ذکر است، ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه‌گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.

بیماری کووید ۱۹ بر اساس آمار رسمی کشورها ویروس کرونا تاکنون حدود ۱۰۰ میلیون نفر را در دنیا مبتلا کرده و بیش از دو میلیون و ۱۰۰ هزار نفر نیز بر اثر بیماری کووید۱۹ جان خود را از دست داده‌اند. ایران از نظر تعداد تلفات کرونا و بدون در نظر گرفتن نسبت جمعیت، نهمین کشور دنیاست. تعداد فوت کرونا در آمریکا، برزیل، هند، مکزیک،انگلیس، ایتالیا، فرانسه و روسیه بیش از ایران بوده است.

ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطرات تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی وچشایی و مشکلات گوارشی از جمله علائم بیماری کووید ۱۹ است. بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس نیز دچار بیماری خفیف می‌شوند.

جهش ویروس کرونا در انگلستان و آفریقا که موجب افزایش سرایت، بیماری‌زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی‌های جدیدی را در جهان به وجود آورده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha