سلامت نیوز : رئیس كمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینكه كمیسیون بهداشت مجلس در حال جمع‌بندی گزارش آلودگی هوا است، گفت: پرونده آلودگی هوا بسته نشده است و دستگاه‌های نظارتی بر روی پرونده كاهش آلودگی هوا درحال كار كردن هستند.

حسینعلی شهریاری در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه فارس در خصوص اینكه چرا هر سال حل پرونده آلودگی هوا بدون نتیجه به زمان دیگری موكول می‌شود، اظهار داشت: مشكل آلودگی هوا مشكلی نیست كه بتوان آن را در كوتاه مدت حل كرد.

وی ادامه داد: برای كاهش آلودگی هوا اقداماتی در خصوص طرح زوج و فرد خودروها و طرح ترافیك از طرف شهرداری و دولت انجام شده است.

شهریاری افزود: در راستای كاهش آلودگی هوا در خصوص نوع بنزین مصرفی مكاتبات زیادی انجام شده است و كمیسیون بهداشت نیز در حال جمع‌بندی گزارش خود در مورد آلودگی هوا است و آن را به صحن علنی مجلس ارائه خواهد كرد.

رئیس كمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: پرونده آلودگی هوا بسته نشده است چرا كه كمیسیون اصل 90 نیز موضوع آلودگی هوا را در دستور كار خود داشته و گزارشی را ارائه داده است همچنین سازمان بازرسی كل كشور در این خصوص به ارائه گزارش اقدام كرده است ضمن اینكه تمام دستگاه‌های نظارتی بر پرونده كاهش آلودگی هوا درحال كار كردن هستند.

وی در پاسخ به این پرسش كه چرا كمیسیون اصل 90 موضوع آلودگی هوا را پیگیری نمی‌كند تا مقصر اصلی معلوم شود؟ تأكید كرد: در خصوص آلودگی هوا نمی‌توان كسی را مقصر دانست.

شهریاری تصریح كرد: با وجود گازوئیل مشكلاتی برای آلودگی هوا ایجاد شده است كه مسئولان پالایشگاه‌ها در حال استانداردسازی گازوئیل هستند ضمن اینكه این اقدامات زمان‌بر است و هماهنگی بین بخشی را می‌طلبد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha