سلامت نیوز : تعریق زیاد در فصل تابستان باعث اختلال در سطح پوست می شود و شستشوی روزانه بدن بدون مواد شوینده از این اختلالات پوستی می کاهد.
 دكتر محمد تقی نوربالا متخصص پوست گفت: گرما، آفتاب و کاهش رطوبت محیط سه مقوله مهم در فصل تابستان است چرا که با گرما و کاهش رطوبت در این فصل پوست نیز رطوبت خود را از دست می دهد و دچار خشکی می شود.

وی افزود: هرچند تعریق در این فصل افزایش می یابد ولی تاثیری بر رطوبت پوست نخواهد داشت چرا که رطوبت پوست مخلوطی از آب و چربی است.
وی مهمترین اقدام در این مواقع را ایجاد تعادل در محیط دانست و گفت: استفاده از کولر آبی به منظور کاهش گرما و افزایش رطوبت هوا موثر است.

این متخصص پوست وی توصیه کرد: حضور در ساعات وسط روز و اوج تابش آفتاب به حداقل برسد و در صورت اجبار از ضد آفتاب، عینک آفتابی و دستکش  استفاده شود.
دكتر نوربالا محافظت از آفتاب را برای افراد مسن با توجه به اینکه چربی پوست در این سنین کمتر از متوسط است و مقدار اشعه دریافتی نیز بیشتر است حساس تر دانست و افزود: از آنجایی كه اثرات مضر آفتاب به صورت تجمعی و طولانی مدت ظاهر می شود، افراد مسن در این خصوص نیز باید مورد توجه بیشتری باشند. همچنین مقاومت سیستم ایمنی بدن در این سنین کاهش می یابد و در نتیجه اهمیت مسئله دو چندان می شود.

وی در خصوص حفاظت کودکان از تاثیرات مضر آفتاب نیز خاطرنشان کرد: کودکان به علت حضور طولانی مدت در آفتاب و عدم توجه به مسائل حفاظتی و تاثیرات مضر آفتاب به شدت تحت تاثیر آفتاب و اشعه مضر آن هستند و بیشتر این عوارض را دریافت می کنند.

وی در خصوص شنا و استخر در فصل تابستان گفت: علاوه بر اینکه شنا یک ورزش تابستانه و مفید است در عین حال اگر شنا در استخرهای روباز انجام شود زمینه را برای دریافت اشعه های مضر آفتاب بیش از پیش فراهم كرده و افراد به ویژه کودکان بیشتر در معرض خطر هستند چرا که به علت انعکاس، اشعه از سطح آب به میزان بیشتری به پوست می رسد بنابراین باید از پوشش مناسب در استخرهای روباز استفاده كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha