شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۵
کد خبر: 307009

رییس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم گفت: تا زمانیکه روند از رده خارج کردن وسایل نقلیه فرسوده به ترتیب اولویت عمومی، موتورسیکلت‌های کاربراتوری و خودرو‌های شخصی به همراه جایگزینی با وسایل نقلیه نو و استانداردصورت نپذیرد، شاهد ادامه آلودگی خواهیم بود.

آیا شرایط هوای فعلی تهران آلوده است؟

سلامت نیوز:رییس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم گفت: تا زمانیکه روند از رده خارج کردن وسایل نقلیه فرسوده به ترتیب اولویت عمومی، موتورسیکلت‌های کاربراتوری و خودرو‌های شخصی به همراه جایگزینی با وسایل نقلیه نو و استانداردصورت نپذیرد، شاهد ادامه آلودگی خواهیم بود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان، سید محمد مهدی میرزایی قمی، رییس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم در گفتگو با میزان در خصوص هوای بهمن ماه پایتخت گفت: منابع آلایندگی در نگاه کلی به دو دسته منابع متحرک و ساکن تقسیم بندی می‌شوند. با توجه به پایش مداوم آلایندگی هوا از طریق ایستگاه‌های سنجش آلودگی مستقر در سطح شهر و شاخص کیفیت هوا از پنجم بهمن تا به امروز، ۱۰۹ بوده که ناسالم برای گروه‌های حساس است. در پایان روز با افزایش تردد‌های درون شهری، میزان آلودگی هوا افزایش یافت و ناسالم برای همه افراد شد. افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج ازمنزل خودداری ورزند.


میرزایی قمی در خصوص این سوال، آیا این آلودگی هوا امکان دارد مانند دی‌ماه باشد و با سرد شدن هوا و پایداری آلودگی هوا تا چه اندازه می‌رسد، گفت: افزایش وسایل نقلیه فرسوده اعم از وسایل نقلیه شخصی و همچنین ناوگان حمل و نقل عمومی و عدم نوسازی از عوامل اصلی آلایندگی است که کما کان نیز ادامه دارد. تا زمانیکه روند از رده خارج کردن وسایل نقلیه فرسوده به ترتیب اولویت عمومی، موتورسیکلت‌های کاربراتوری و خودرو‌های شخصی به همراه جایگزینی با وسایل نقلیه نو و استانداردصورت نپذیرد، شاهد ادامه آلودگی خواهیم بود.


وی تاکید کرد: در مواردی که صنایع و نیروگاه‌ها از سوخت آلاینده و با محتوای گوگرد بالا استفاده کنند؛ این امر به همراه آلایندگی ناشی از خودرو‌ها بویژه ناوگان دیزلی مانند کامیون‌ها و اتوبوس ها، مینی بوس ها، می‌تواند شدت آلودگی هوا را افزایش دهد.


رییس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم افزود: کاهش دمای هوا و نبود بارش‌ها نیز از تخلیه هوا جلوگیری کرده و باعث انباشتگی آلودگی هوا می‌شود. در دیماه سوخت مصرفی صنایع و نیروگاه‌ها، طبق پایش‌های سازمان حفاظت محیط زیست عمدتاً دارای گوگرد بالایی بود. در این خصوص از وزارت نفت خواسته شده، کیفیت سوخت نیروگاه‌ها را ارتقا دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha