شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸
کد خبر: 307035

نتایج یک بررسی نشان می دهد: چاقی می تواند علائم بیماری آلزایمر را تشدید کند.

چاقی علائم آلزایمر را تشدید می کند

سلامت نیوز:نتایج یک بررسی نشان می دهد: چاقی می تواند علائم بیماری آلزایمر را تشدید کند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، پزشکان انگلیسی به تازگی دریافتند که داشتن اضافه وزن می تواند تاثیر منفیِ مضاعفی بر سلامت مغز داشته باشد و ممکن است بیماری آلزایمر را تشدید کند.


نتایج مطالعه انجام شده نشان داد که چاقی ممکن است به آسیب پذیری بافت عصبی کمک کند. این در حالیست که حفظ وزن سالم در نوع خفیف بیماری آلزایمر می تواند به حفظ ساختار مغز کمک کند. همچنین در این بررسی بر تاثیری که اضافه وزن در دوران میانسالی می تواند بر عملکرد مغز در سنین بالاتر داشته باشد تاکید شده است.


محققان انگلیسی اظهار داشتند: تصور می شود بیش از ۵۰ میلیون نفر به بیماری آلزایمر مبتلا هستند و به رغم چندین دهه مطالعه و تحقیق هنوز درمانی برای این بیماری کشف نشده است. پیشگیری از جمله فاکتورهای مهم در فرایند مبارزه با این بیماری است.


محققان افزودند: لازم است تاکید شود که این مطالعه نشان نمی دهد چاقی موجب آلزایمر می شود اما اضافه وزن بر سلامت مغز تاثیر گذاشته و ممکن است علائم بیماری را تشدید کند.


به گفته محققان بیماری هایی مانند آلزایمر که باعث زوال عقل می شوند طی چندین سال، فعالیت خاموش خود را دارند و بنابراین نباید فرایند کاهش وزن را به دهه ۶۰ سالگی موکول کرد. باید خیلی زودتر به فکر سلامت مغز و جلوگیری از ابتلا به این بیماری بود. آموزش به کودکان و نوجوانان در مورد تاثیرات منفی اضافه وزن بر سلامت از جمله خطر ابتلا به بیماری های پیشرونده عصبی امری حیاتی است.


به گزارش  هندوستان تایمز، در این بررسی محققان به مطالعه روی اسکن مغزی ۴۷ بیمار مبتلا به آلزایمر خفیف، ۶۸ بیمار مبتلا به نارسایی خفیف شناختی و ۵۷ فرد سالم پرداختند. به گفته محققان در بیماران مبتلا به زوال عقل خفیف، ارتباط مثبتی بین چاقی و حجم ماده خاکستری اطراف محل اتصال قشر گیجگاهی-آهیانه ای مشاهده شد. این نشان می دهد که چاقی ممکن است به آسیب پذیری عصبی در افراد سالم و افرادی که دارای اختلال شناختی خفیف هستند کمک کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha