یک متخصص پوست با رد تاثیر شامپوهای ویتامینه و پروتئینه در تقویت موها گفت: شامپوها فقط می‌توانند حالت مناسب و درخشش برای مو ایجاد کنند.

سلامت نیوز : یک متخصص پوست با رد تاثیر شامپوهای ویتامینه و پروتئینه در تقویت موها گفت: شامپوها فقط می‌توانند حالت مناسب و درخشش برای مو ایجاد کنند.

دکتر فرهاد ملک زاد دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفت وگو با ایسنا اظهار داشت: ریشه مو از خون تغذیه می کند و مواد غذایی مورد نیاز خود را از آن طریق تامین می‌کند.

وی با بیان این که موی سر از جمعی از سلول‌های مرده متشکل از پروتئین ایجاد شده گفت: به علت بزرگ بودن مولکول‌های پروتئین، این مولکول‌ها قادر به وارد شدن به مو نیستند و در نتیجه شامپوهای حاوی پروتئین نقشی در تقویت موها و این سلول‌های مرده ندارند.

این متخصص پوست افزود: شامپوهای پروتئینه و ویتامینه تنها قادرند حالت مو را عوض کرده و روی حالت و قوام مو تاثیرگذار باشند که افراد باید در انتخاب نوع شامپو باید به جنس مو از نظر چرب، خشک و معمولی بودن موها توجه داشته باشند چرا که شامپوی مناسب می‌تواند باعث درخشش مو ‌شود.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در پایان خاطرنشان کرد: شرایط مسن شدن پوست از بدو تولد آغاز می‌شود و هر چه سن افراد بالاتر می‌رود این روند سریع‌تر می‌شود از این رو تنها تغذیه مناسب می‌تواند این روند را به تاخیر بیندازد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha