سفر به تهران در ایام نوروز یکی از بهترین زمان های انتخابی است؛ چرا که در این ایام اکثر شهروندان تهرانی به سایر شهرها سفر می کنند و تهران بسیار خلوت تر و دارای هوای پاک تری است. اما مسئله ای که وجود دارد این است که خیلی ها از مکان های دیدنی تهران مطلع نیستند و شاید نتوانند در سفر خود به تهران از جاهای دیدنی این شهر دیدن کنند.

مکان های دیدنی تهران در سفرهای نوروزی

سلامت نیوز:سفر به تهران در ایام نوروز یکی از بهترین زمان های انتخابی است؛ چرا که در این ایام اکثر شهروندان تهرانی به سایر شهرها سفر می کنند و تهران بسیار خلوت تر و دارای  هوای پاک تری است. اما مسئله ای که وجود دارد این است که خیلی ها از مکان های دیدنی تهران مطلع نیستند و شاید نتوانند در سفر خود به تهران از جاهای دیدنی این شهر دیدن کنند.

ما در این مطلب سعی کرده ایم، معروف ترین جاهای دیدنی تهران در ایام نوروزی را به شما معرفی کنیم. البته در انتهای همین مطلب منبع جاهای دیدنی تهران که به صورت لیست 100 تایی تهیه شده و با توضیحات کامل برای استفاده شما آماده شده است.


پل طبیعت تهران
پل طبیعت یک پل سه طبقه پیاده‌رو و غیرخودرویی است که در عباس‌آباد تهران قرار دارد. پل طبیعت که از نمادهای شهر تهران و یکی از بهترین جاهای دیدنی تهران است. از عرض بزرگراه مدرس می‌گذرد و بوستان‌های طالقانی در شرق و آب و آتش در غرب را به هم متصل می‌کند.

درطول پل فضاهایی با عملکردهای فرهنگی، تفریحی و گردشگری تدارک دیده شده که به عنوان مثال می‌توان به کافی شاپ، رستوران، کافه گالری و همچنین فضای سبز کار شده در پل اشاره کرد که در کنار انحنای بدنه مناظر زیبایی را به دست می‌دهد.

دریاچه مصنوعی شهدای خلیج فارس یا دریاچه چیتگر تهران
دریاچه مصنوعی شهدای خلیج‌فارس (چیتگر) در شمال‌غرب شهر تهران و در منطقه ۲۲ شهرداری این شهر قرار دارد. این دریاچه از شمال و شرق به محور چهار باغ و از جنوب و جنوب غرب به پارک جنگلی چیتگر و از غرب به بافت مسکونی منطقه ۲۲ شهرداری تهران محدود می‌باشد. سابقه طرح ساخت دریاچه مصنوعی شهدای خلیج‌فارس یا دریاچه چیتگر به نخستین طرح جامع تهران که پیش از انقلاب اسلامی و در سال ۱۳۴۷ تدوین شد، بازمی‌گردد.

پارک ملت پارکی از جاهای دیدنی تهران
پارک ملت با ۳۴ هکتار به عنوان یکی از بوستان های بزرگ تهران محسوب می شود که طراحی پارک نامنظم را، به سبک پارک های انگلیسی، شخصی به نام پوسن Posen انجام داده است. سطح ورودی بوستان ملت سیقلی است که این نوع کف محلی مناسب برای اسکیت سواری و مسابقات ماشین کنترلی است که همین موضوع باعث ورود افراد علاقه‌مند به این دو رشته به این بوستان می‌شود.


در روبروی این سینما پردیس سینمایی ملت واقع شده است که دارای سازه‌ای بسیار جالب می‌باشد و توجه هر کسی را به خود جلب می‌کند. این سینما دارای حدود ۴ الی ۵ سالن می‌باشد. این یکی از امکانات خوب این سینما است چون که انتخاب فیلم مورد نظر شما را برایتان راحت می‌کند. ودر کنار آن نیز می‌توانید از فضای پارک لذت ببرید.

باغ کتاب از جاهای دیدنی تهران
تپه هـای عباس آبـاد در حـال تبدیـل شـدن بـه بزرگترین تفـرجگاه طبیعـی و فرهنگی کشـور و منطقه اسـت. بـاغ کتاب تهـران کـه در باغسـتان شـمالی این تپه ها واقع اسـت، علاوه بر داشـتن بام سـبزی به مسـاحت دو و نیـم هکتار کـه از مسـیرهای متعدد مـردم را به بالای آن میرسـاند. اگر طرف مقابلتان دوستدار فرهنگ و هنر است پیشتهاد می کنیم به باغ کتاب بروید چرا که علاوه کافه های خوب و فضای پر از سکوت و آرامش سالنهای تئاتر و چندین سینما هم دارد .

برج میلاد تهران یکی از بهترین جاهای دیدنی تهران
برج میلاد بلندترین آسمان‌خراش ایران و ششمین برج مخابراتی بلند در جهان است. این برج مخابراتی و چندمنظوره، در مجموعه مرکز ارتباطات بین المللی تهران، در شمال‌غربی شهر تهران، میان تپه‌ای با مساحت تقریبی ۱۴ هکتار واقع در جنوب شهرک‌قدس و شمال کوی‌نصر در منطقه ۲ شهرداری تهران قرار دارد. سازه برج میلاد که به خاطر ارتفاع بلند و شکل ظاهری متفاوتش، تقریباً از همه جای تهران نمایان است، یکی از نمادهای پایتخت و از بهترین مکان های دیدنی تهران به شمار می‌آید و حومه است که از اکثر جاهای تهران قابل رویت است.

منبع : 100 جاذبه گردشگری تهران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha