سلامت نیوز : یك آزمایش بالینی در انگلیس روی واكسن ایدز نشان داد كه تقریبا در حجم ویروسی، 90 درصد از افراد آلوده به ویروس این بیماری‌ها، تفاوت‌هایی ایجاد شده است.

به گزارش ایسنا، دكتر گریگوری استولف رییس امور اجرایی شركت زیست داروشناسی خصوصی موسوم به «سیك» تاكید كرد: این نخستین باری است كه یك واكسن انسانی ویروس ایدز چنین نتایج امیدواركننده و قابل توجهی را در یك آزمایش بالینی روی نمونه‌های انسانی نشان می‌دهد.

دكتر استولف در بیانیه‌ای اظهار داشت گام بعدی در این آزمایشات پیشبرد این مرحله تا آزمایشات نهایی روی انسانها است تا دوز مناسب و رژیم دارویی مطلوب برای استفاده از این واكسن و افزایش اثرگذاری آن مشخص شود.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، پزشكان می‌گویند تولید یك واكسن موثر برای مقابله با ایدز كار بی‌نهایت دشواری است چون ویروس این بیماری دائما جهش ژنتیكی پیدا می‌كند اما واكسن جدید تولید شركت سیك فقط نقاط محافظت شد‌ه‌ای را در پروتئین‌های داخلی ویروس ایدز و مورد هدف قرار می‌دهد كه در تمام نسخه‌های مختلف و جهش یافته این ویروس، ثابت باقی می‌مانند.

متخصصان و مسوولان شركت سیك می‌گویند پیش‌بینی می‌شود كه در سال 2012- 2013 آزمایشات درمانی فاز 3 روی این واكسن انجام شود. اگر این مرحله از آزمایشات نیز تایید شوند، واكسن جدید ظرف 3 تا 5 سال در اختیار بیماران قرار خواهد گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha