سلامت نیوز : مدیر عامل شركت كنترل كیفیت هوای تهران با بیان اینكه میزان آلودگی صوتی در پایتخت هرسال افزایش می‌یابد، گفت: نتیجه پایش‌ها و بررسی‌ها نشان می‌دهد كه طی 10 سال گذشته یعنی از سال 80 تا 90 تراز صدای تهران 8 تا 9 دسیبل افزایش داشته است.

به گزارش فارس، یوسف رشیدی با بیان این مطلب اظهار كرد: بر این اساس به طور متوسط هر 3 سال بیش از 2 دسیبل به میزان آلودگی صوتی شهر افزوده می‌شود.

وی افزود: ترافیك سنگین خودروها، نامناسب بودن تكنولوژی خودروها و موتورسیكلت‌ها از دلایل اصلی آلودگی صوتی شهر تهران هستند.

مدیر عامل شركت كنترل كیفیت هوای تهران گفت: در اكثر نقاط نزدیك بزرگراه ها و خیابان های پرتردد آلودگی صوتی بالاتر از حد استاندارد است و اكثر نقاط شهر از نظر آلودگی صوتی در وضعیت ناسالم قرار دارند.

وی با تاكید بر این‌كه اثرات مخرب آلودگی صوتی بر خلاف آلودگی هوا به مرور زمان در زندگی شهروندان خودنمایی می‌كند، ادامه داد : عصبانیت ، پرخاشگری و كاهش قدرت شنوایی از جمله عوارض بالا بودن آلودگی صوتی است و كودكانی كه در محیط‌ های پر سر و صدا زندگی می‌كنند، از قدرت یادگیری پایینی برخوردار هستند.

رشیــدی تاكید كرد: تبدیل به احسن كردن خودروها و موتورسیكلت های فرسوده ، ساماندهی مشاغل مزاحم و انتقال سریع كارخانجات صنعتی به خارج از شهر ، ساماندهی تردد موتورسیكلت ها و... از جمله راه كارهای مدیریتی است كه در زمینه كاهش و كنترل آلودگی صوتی باید به كارگیری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha