سلامت نیوز : معاون فنی بهداشت حرفه ای مرکز سلامت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کم شنوایی و ناشنوایی موقت را از جمله  آثار زیانبار افزایش صدا در محیط کار عنوان کرد .
دکتر عبدالرحمن بهرامی در نشست آموزشی روشهای اندازه گیری و ارزیابی صدا و کنترل آن ،که در مشهد برگزار شد ، با اشاره به اینکه صدای بالاتر از حد استاندارد، اثرات زیانباری بر سلامت انسان دارد و این امر یکی  از معضلات و عوامل مخاطره آمیز در صنعت به شمار می رود اظهار داشت : صدای زیانبار  و بالاتر از 85دسی بل در دراز مدت علاوه بر ایجاد مشکلات شنوایی موجب بروز اختلالات عصبی نیز می شود .
وی افزود: بالاترین صداها در كارخانه های  ریسندگی، بافندگی، فلزكاری ، مونتاژ و صنایع نظامی به دلیل وجود ماشین های كمپرسور و هواكشهای بزرگ مشاهده می شود.
معاون فنی بهداشت حرفه ای مرکز سلامت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تصریح كرد: هم‌‌‌‌اكنون 580 هزار كارگاه تحت پوشش ما فعالیت می‌كنند و در حدود 110 كارگاه اثر عامل صدا مشهود است.
دکتر بهرامی با بیان اینکه باید به هر طریق صداهای مضر در محیط كار كنترل شوند، افزود: استفاده از روشهای فنی و مهندسی در كنترل صدای ماشین ها در كارخانه ها  و همچنین استفاده از ابزار و وسایل مانند گوشی های خاص  برای  حفاظت گوش از جمله راه كارهای كنترل صدا می باشد.
وی   گفت: صدا باید در حد امكان در صنعت كنترل شود و در این راستا وزارت بهداشت از طریق بازرسی و نظارت بر كارگاهها و مراكز صنعتی، پیشگیری از عوامل زیانبار صدای زیاد در محیط كار را دنبال می كند.
گفتنی است : كارگاه آموزشی روشهای اندازه گیری و ارزیابی صدا و كنترل آن  با حضور  بیش از 50 نفر از كارشناسان بهداشت محیط دانشگاههای علوم پزشكی كشور به مدت دو روز به همت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha