لیزر موهای زائد را می توان یک روش راحت و بی خطر برای کاهش دائمی و یا از بین بردن موهای زائد و ناخواسته ی صورت و بدن نام برد. روش لیزر موثرتر و دائمی تر نسبت به سایر روشهای حذف موهای زائد مانند اپیلاسیون ، کرم های موبر ، الکترولیز و … می باشد.

هر آنچه که باید درباره لیزر موهای زائد بدانید

سلامت نیوز:لیزر موهای زائد را می توان یک روش راحت و بی خطر برای کاهش دائمی و یا از بین بردن موهای زائد و ناخواسته ی صورت و بدن نام برد. روش لیزر موثرتر و دائمی تر نسبت به سایر روشهای حذف موهای زائد مانند اپیلاسیون ، کرم های موبر ، الکترولیز و … می باشد.

چرا لیزر موهای زائد؟
شما می توانید برای از بین بردن موهای زائد از روشهای متعددی استفاده نمایید. ژیلت یکی از گزینه های سریع اصلاح موهای زائد می باشد. رشد موها پس از اصلاح با ژیلت سریع می باشد.


از کرم های موبر نیز می توانید برای حذف موهای زائد استفاده نمایید. این کرم ها بوی بدی دارند و همچنین در کاهش سرعت رشد مو تاثیری ندارند.


موم یا اپیلاسیون نیز از گزینه های متعارف حذف موهای زائد می باشند. در این روش رشد موها هفته ها به تاخیر می افتد. اما این روش علاوه بر آنکه ممکن است سبب تحریک و خارش پوست شود ، دردناک نیز می باشد.

کاراترین روش از بین بردن موی زائد ، لیزر موهای زائد می باشد که منحصراً با تمرکز روی سلولهای رنگدانه ساکن در فولیکول مو ، ریشه مو را می سوزاند. بعد از چند جلسه لیزر مو ، می توانید تیغ خود را دور بریزید و قرار ملاقات اپیلاسیون خود را لغو کنید.

روش انجام لیزر موهای زائد
لیزر یک پرتوی نور متمرکز و تک رنگ است که از انرژی بسیار زیادی برخوردار است. وجود همین انرژی قابل کنترل باعث شده است تا مصارف زیادی برای لیزر در زمینه پزشکی به وجود بیاید. یکی از مفید ترین کاربردهای لیزر استفاده از آن برای از بین بردن موهای زائد است.


دستگاه لیزر موهای زائد ، برای هدف قرار دادن پوست  طول موج نور را ساطع می کند ، انرژی ای که از این طول موج نور حاصل می شود به پوست و ملانین رنگدانه مو انتقال می یابد.

برای حذف موهای زائد بدون آسیب رسانی به پوست، نور لیزر سلولهای بنیادی پوست را که به فولیکول مو معروف هستند مورد هدف قرار دهد. فولیکول مو در قسمت برامدگی مو قرار دارد.


اگر بخواهیم موضوع مذکور را کمی ساده تر و شفاف تر بیان کنیم باید بگوییم: در زمان استفاده از لیزر مو ، رنگدانه های ملانین موجود در مو این انرژی را جذب کرده و آن را به ریشه مو منتقل می کند. این انتقال انرژی باعث تخریب ریشه مو شده و شما را از شر موهای زائد خلاص می کند.

چه کسانی می توانند لیزر مو انجام دهند؟
استفاده از تکنولوژی لیزر برای از بین بردن موهای زائد بدن هیچ ارتباطی با جنسیت شما ندارد. اکثر افراد با خیال راحت می توانند لیزر موهای زائد را انجام دهند. تنها نکته ای که باید بدانید آن است که لیزر مو روی بدن اشخاصی که پوست روشن و موهای تیره تر دارند، عملکرد بهتری از خود نشان خواهد داد. این به آن معناست که هر قدر فرد موهای تیره تری داشته باشد، به جلسات کمتری برای حذف کامل حجم مو احتیاج دارد.

چه کسانی نباید لیزر مو انجام دهند
چنانچه سابقه بیماری یا مصرف داروی خاصی را دارید باید پیش از اقدام به لیزر موهای زائد پزشک خود را در جریان قرار دهید. در ضمن چنانچه فردی دارای سابقه موارد زیر باشد ممکن است کاندید مناسبی برای انجام لیزر مو نباشد و یا حتماً باید تحت شرایط خاص و کنترل شده از لیزر استفاده کند:


•    افرادی که باردار هستند
•    افرادی که اختلالات هورمونی دارند
•    کسانی که از داروهایی مثل ماینوسیکلین ، روآکوتان ، داکسی سیکلین ، تتراسیکلین استفاده می کنند.
•    آکنه ، آفتاب‌ سوختگی ، احساس سوزش ، درد و یا هر‌گونه مشکلات پوستی
•    افرادی سابقه بیماری های خاص مانند لوپوس دارند
•    افرادی گوشت اضافه در محل عمل دارند
•    افرادی که تبخال مکرر می زنند
•    افرادی که سابقه عفونتهایی مانند جوش چرکی دارند
•    کسانی که برای برنزه کردن در مقابل آفتاب قرار گرفته اند و یا از دستگاه سولار استفاده کرده‌اند.
•    کسانی که اخیراً پاکسازی انجام داده‌اند.
•    کسانی که در چند روز گذشته در محلی که قرار است لیزر موی زائد انجام شود، از لیزر دیگری استفاده کرده‌اند.
•    افرادی که تاتو یا خالکوبی در محل لیزر انجام داده اند
•    افرادی ایزوترتینویین مصرف می کنند


آیا لیزر موهای زائد دائمی است؟
لیزر موهای زائد هم می تواند تراکم مو را به طور دائم کاهش دهد و هم موهای ناخواسته را برای همیشه از بین ببرد. کاهش دائمی تراکم مو به این معنی است که برخی از موها بعد از یک دوره درمانی مجدداً رشد می کنند و بیماران به درمان با لیزر مداوم نیاز دارند.


درمان مداوم لیزر به این معنا است که هر یکسال نیاز به شارژ مجدد و انجام عمل لیزر را دارند. البته رشد مو در این حالت کامل نیست و همانطور که گفته شد 80 درصد حجم مو بطور کامل از بین می رود و تنها برای گرفتن نتیجه ی بهتر است که هر ساله انجام لیزر را تمدید می کنید.


از بین بردن دائمی مو به این معنی است که هیچ یک از موهای موجود در ناحیه تحت درمان پس از یک دوره درمانی مجدداً رشد نخواهند کرد و نیازی به لیزر درمانی مداوم نیست.


آیا آقایان هم می توانند لیزر مو انجام دهند؟
موهای بدن و صورت مردان نسبت به خانم ها ضخیمتر است . به همین دلیل لیزر موهای زائد آقایان باید با قدرت بیشتری انجام پذیرد و این امر ممکن است در سطوح خفیفی باعث ایجاد التهاب در پوست فرد شود. البته این تنها مشکل احتمالی لیزر موی آقایان بوده و اگر از درصد کم احتمال بروز کورک در ناحیه تناسلی و زیر بغل چشم پوشی کنیم، هیچ خطر دیگری برای آقایانی که از لیزر استفاده می‌کنند وجود نخواهد داشت.

کلینیک زیبایی گلدن رویال واقع در منطقه فرمانیه تهران ، همراه با تیم حرفه ای و پزشکان مجرب ، لیزر موهای زائد شما را با جدیدترین دستگاه لیزر مدیو استار ، به بهترین شکل ممکن و با بروزترین تکنولوژی های روز دنیا انجام می دهد. لطفا جهت مشاوره رایگان با شماره های ۰۲۱۲۶۱۲۲۰۸۳ – ۰۲۱۲۶۱۲۲۰۸۲ تماس بگیرید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha