دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰
کد خبر: 307150

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوا، هوای ‌پایتخت برای سومین روز ‌پیاپی در محدوده قابل قبول قرار دارد این در حالیست که طی هفته گذشته هوای ‌پایتخت ‌پنج روز در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت.

تداوم هوای ‌مطلوب پایتخت

سلامت نیوز:براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوا، هوای ‌پایتخت برای سومین روز ‌پیاپی در محدوده قابل قبول قرار دارد این در حالیست که طی هفته گذشته هوای ‌پایتخت ‌پنج روز در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، ‌پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران نشان می‌دهد که در صبحگاه امروز (۱۳ بهمن ماه) در بیشتر مناطق کیفیت هوا در محدوده قابل‌ قبول قرار گرفته که ناشی از وزش باد مؤثر و پراکندگی آلاینده‌ها طی ساعات گذشته است.  


طی روز نیز شرایط نسبتا ناپایدار بر جو حاکم خواهد بود و وزش باد مؤثر باعث پراکندگی آلاینده‌ها می‌شود و کیفیت هوا در وضعیت مطلوب باقی می‌ماند. با تداوم این شرایط جوی تا اواخر وقت، برقراری وضعیت قابل‌ قبول در بیشتر مناطق پایتخت پیش‌بینی می‌شود.  


صبح فردا (۱۴ بهمن ماه) با کاهش تندی باد و افزایش تردد خودروها انتظار می‌رود غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق افزایش پیدا کند و کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد.  


پایداری جوی همراه با عدم وزش باد در بیشتر ساعات بعدازظهر باعث تجمع آلاینده‌ها خواهد شد. با حاکمیت این شرایط جوی تا ساعات پایانی فردا (۱۴ بهمن ماه) برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود.

 آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «دی‌اکسید نیتروژن» با میانگین ۶۲ بود و هوای پایتخت در شرایط قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۷۱ است و کیفیت هوا در محدوده قابل قبول قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha