سلامت نیوز :آب گوجه فرنگی با داشتن 82 درصد از نوعی آنتی اكسیدان فوق قوی فاكتورهای التهابی خون و بیماری های وابسته به آن را كاهش می دهد.
مهسا قوی پور، كارشناس ارشد تغذیه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود:آب گوجه فرنگی غنی ترین منبع نوعی آنتی اكسیدان فوق قوی به نام لیكوپن است كه وجود 82  درصد از آن در هر لیوان آب گوجه فرنگی موجب كاهش چشمگیر  فاكتورهای التهابی و خون و بیماری های وابسته به آن، از جمله ناراحتی های قلبی، سرطان سینه، پروستات و دستگاه گوارش می شود.

وی با بیان  اینكه مقادیری از بتاكاروتن ها، ویتامین c ، روی، منگنز و سلنیوم در گوجه فرنگی موجود است تاكید كرد: البته ناگفته نماند كه میزان لیكوپن موجود در آن از سایر منابع یاد شده بیشتر و این در حالی است كه گوجه فرنگی هرچقدر قرمزتر شود به همان میزان لیكوپن آن افزایش می یابد و گوجه فرنگی زرد یا سبز فاقد آنتی اكسیدان هستند.

این كارشناس ارشد تغذیه، اظهار داشت: مصرف روزانه یك لیوان آب گوجه فرنگی به خصوص در سنین بالا و افراد چاق ضروری است ؛زیرا در این حالت هرچه سن فرد افزایش یابد همزمان امكان بروز بیماری های التهابی در وی نیز بیشتر می شود.

قوی پور با اشاره به اینكه پختن و حرارت دادن گوجه فرنگی بهترین شیوه مصرف آن است تصریح كرد: بر خلاف سایر سبزی ها، حرارت موجب افزایش هرچه بیشتر میزان لیكوپن و سایر مواد مغذی در گوجه فرنگی می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha