سلامت نیوز : سرطان مثانه شایع ترین سرطان دستگاه ادراری در بین آقایان بوده که شیوع این نوع سرطان در زنان نسبت به آقایان کمتر است.
دکتر ناصر شخص سلیم، متخصص اورولوژی و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: سرطان مثانه، شایع ترین سرطان ادراری تناسلی در بین مردان کشور بوده و همچنین در میان انواع سرطان ها در کشور، سومین سرطان شایع در جنس مذکر است.

وی، به عواملی که این سرطان در مردان بیشتر است، اشاره کرد و افزود: استعمال سیگار، تریاک، تماس های شغلی با مواد شیمیایی، لاستیک ها، مواد رنگی از جمله عواملی است که باعث می شود این سرطان در بین آقایان بیشتر مشاهده شود.

شخص سلیم، تصریح کرد: این سرطان در تمامی سنین ایجاد می شود اما با افزایش سن شیوع آن بیشتر است.

*شایع ترین نشانه سرطان مثانه، دیده شدن خون در ادرار است

شخص سلیم، در ادامه بیان کرد: مشاهده خون در ادرار شایع ترین نشانه سرطان مثانه بوده بدون اینکه درد در ناحیه مثانه وجود داشته باشد که خون در ادرار می تواند باعث تغییر رنگ ادرار شده یا به صورت لخته نمایان شود.

وی افزود: از نشانه های دیگر این نوع سرطان که کمتر شایع بوده می توان به سوزش و تکرر ادرار اشاره کرد.

این متخصص به درمان این بیماری اشاره کرد و گفت: درمان سرطان مثانه به وسعت بدخیمی آن مرتبط بوده که بدخیمی می تواند به صورت سطحی و یا زیاد و یا در حد تهاجمی باشد.

شخص سلیم، به راه های پیشگیری از سرطان مثانه اشاره و خاطرنشان کرد: باید افراد از استعمال سیگار و تریاک به طور جدی خودداری کرده و تماس های شغلی آن ها با مواد شیمیایی کمتر باشد و مشاهده خون در ادرار و علایم دیگر آن را جدی گرفته و مورد بررسی و آزمایش قرار دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha