سلامت نیوز : یک کارشناس مسائل شهری معتقد است پایتخت با فقر فضاهای تفریحی و فرهنگی برای کودکان و نوجوانان مواجه است.
علی نوذرپور کارشناس شهری در گفتگو با مهر افزود: ساخت و سازهای شهر تهران هیچ سنخیتی با دنیای کودکان و نوجوانان ندارد.

وی با اشاره به تعطیلی شهر بازی تهران گفت: شهر بازی از جمله مکانهای تفریحی است که علاوه بر ایجاد شرایط اقتصادی مناسب برای جامعه، به رشد اجتماعی و فرهنگی کودکان و خلاء های تفریحی جوانان کمک می کند اما با تعطیلی شهربازی اگرچه شهربازیهای کوچکی در برخی از مناطق شهر ساخته شد اما دیگر کمتر افرادی هستند که تمایلی برای رفتن به شهربازی داشته باشند.

وی تاکید کرد: شهرداری در حوزه جوانان نیز تنها به ساخت چند پارک به عنوان فضاهای فرهنگی اکتفا می کند، در حالیکه نیازهای جوانان بسیار زیاد است و باید فضاهایی متناسب با فرهنگ و هویت جوان ایرانی نیز در سطح شهر ساخته شود.

نوذرپور افزود: امروزه ضرورت ساخت اماکن تفریحی همچون شهربازی در هر منطقه شهر تهران با توجه به افزایش جمعیت و نیاز جوانان به حضور در چنین مکانهایی بیش از پیش احساس می شود، اما متاسفانه تعداد شهربازی های فعلی شهر تهران بیشتر از تعداد انگشتان یک دست نیست.

وی تاکید کرد: با توجه به آپارتمانی شدن خانه ها باید پارک، فضای سبز و اماکن تفریحی مناسب و استاندارد را نزدیک آپارتمان هایی برد که هر روز بلندتر از یکدیگر در این کلانشهر ساخته می شود اما اکنون مکانهایی با عنوان شهر بازی در فضاهای کوچک و بسته راه اندازی شده که هیچ شباهتی به شهر بازی ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha