سلامت نیوز : نتایج یك تحقیق در كشورمان نشان داد كه 80 درصد مبتلایان به مننژیت كمتر از چهار سال سن دارند و پسران نیز بیشتر از دختران دچار این بیماری می شوند.
ابراهیم لقائی متخصص بیماری های عفونی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: مننژیت یكی از بیماری های قابل واگیر مهم و نسبتا شایع است كه در بین كودكان و نوزادان شیوع بیشتری دارد.

وی با بیان اینكه موارد مرگ و میر ناشی از مننژیت بالا است تصریح كرد: عدم توانایی آزمایشگاه ها در جداسازی عامل بیماری، عدم ارسال گزارش به موقع، دقیق و معتبر از سطوح محیطی به میانی و مركزی از جمله مشكلات شایع در مراقبت از بیماری مننژیت است كه موجب افزایش شمار مرگ و میر بر اثر این بیماری می شود.

لقائی با اشاره به اینكه مطالعات مختلفی در زمینه تعیین اطلاعات دموگرافیك بیماری مننژیت صورت گرفته است تاكید كرد: نتایج یك تحقیق در كشورمان نشان داد كه 80 درصد مبتلایان به مننژیت كمتر از چهار سال دارند، به طوریكه حدود 42 درصد مبتلایان زیر یك سال و 37 درصد بین یك تا چهار سال بوده اند.

وی گفت: بر طبق این تحقیق پسران نیز بیشتر از دختران دچار مننژیت می شوند به طوریكه 73 درصد موارد مننژیت در مردان و 27 درصد در زنان مشاهده شده است.

لقائی یادآور شد: با تشخیص سریع علل بیماری مننژیت و درمان اولیه بیماری خطر بروز مرگ و میر یا عوارض مننژیت تا حد بسیاری زیادی كاهش می یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha