مدیرکل پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور از جمع‌آوری ۳۲ هزار معتاد متجاهر در کشور طی ۹ ماه گذشته خبر داد.

جمع‌آوری ۳۲ هزار معتاد متجاهر طی ۹ ماه گذشته/ بیش از ۱۱۰۰ معتاد به کرونا مبتلا شده‌اند

سلامت نیوز:مدیرکل پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور از جمع‌آوری ۳۲ هزار معتاد متجاهر در کشور طی ۹ ماه گذشته خبر داد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، «فرید براتی سده» مدیرکل پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشوردرباره آخرین وضعیت معتادان متجاهر گفت: از نیمه دوم اردیبهشت‌ماه سال جاری و در ۹ ماهه اخیر تقریبا حدود ۳۲ هزار معتاد متجاهر در سراسر کشور جمع‌آوری و در مراکز پذیرش شده‌اند.


وی ادامه داد: ۱۶ هزار و ۴۰۰ نفر از این افراد در مراکز ماده ۱۶ نگهداری می‌شوند و ۱۵ هزار و ۵۲۵ هزار نفر نیز در مراکز اقامتی و کمپ‌ها در استان‌هایی که مراکز ماده ۱۶ نداریم، پذیرش شده‌اند.


مدیرکل پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: به دلیل شرایط کرونا این افراد هم باید به صورت خوشه‌ای جمع آوری شده و هم ظرفیت ما در مراکز نیز نصف شده است.


براتی‌سده تصریح کرد: خوشبختانه درگیری معتادان به کرونا در مراکز بسیار پایین است و حدود هزار و ۱۰۰ تا هزار و ۱۷۰ معتاد تاکنون به کرونا مبتلا شده‌اند و حدود ۱۵۰ معتاد نیز برای درمان به مراکز درمانی منتقل شده‌اند و خداراشکر جز یک مورد فوتی هیچ مورد دیگری گزارش نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha